Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Veřejnost zhlédla první bateriový RegioPanter

OSTRAVA - První česká elektrická jednotka RegioPanter doplněná trakčními bateriemi byla oficiálně představena na veletrhu Rail Business Days. Vlak si jako první v republice vyzkouší cestující v Moravskoslezském kraji již v prosinci.

Jedná se o zásadní milník v oblasti regionální železniční dopravy, díky kterému se i na koleje neelektrifikovaných tratí dostane ekologičtější a efektivnější alternativa...


Bateriová jednotka RegioPanter na vetrhu v Ostravě (11. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Vlaky využívající bateriový pohon jsou nejčistším řešením k nahrazení tradičních dieselových vozidel. Škodovka na vývoji toho svého pracovala několik let. Využila přitom oblíbeného RegioPantera, na jehož střechu umístila tři bateriové packy. Baterie se průběžně dobíjí jízdou pod trakčním vedením nebo rekuperací energie při brždění. Jednopodlažní jednotka osazená bateriemi je schopná ujet 80 km při maximální rychlosti do 120 km/h. Pohodlně tak pokryje regionální neelektrifikované tratě.

"RegioPantery už nyní zkvalitňují cestování na našich regionálních tratích. Jejich vývoj ale neustává a těší mě, že jsme dnes představili novou jednotku doplněnou o trakční baterie. Tyto vlaky budou vůbec poprvé nasazené na trati Ostrava - Studénka - Veřovice a umožní, aby lidé nemuseli přestupovat ve Studénce a dojeli elektrickou jednotkou i na trati, která není plně elektrifikovaná. Je to cesta k většímu pohodlí cestujících a dopravě s menší zátěži pro životní prostředí," řekl ministr dopravy Martin Kupka.

Cestujícím odpadnou přestupy, slibují České dráhy

"Železnice je nejekologičtější formou dopravy a RegioPantery doplněné bateriemi ji v tom posouvají zase o kousek dál. České dráhy budou prvním dopravcem u nás, který letos v prosinci čtyři vlaky s bateriovými články nasadí do provozu. Naváže na ně pak dodávka patnácti, tentokrát už kompletně bateriových vlaků. Výhodou těchto jednotek je možnost nasadit je na linky, které jsou elektrizované jen zčásti. Cestujícím díky tomu odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou," doplnil Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.


Slavnostní představení za účasti ministerstva i kraje (11. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

"Oceňuji, že moderní bateriové soupravy poprvé vyjedou na koleje v rámci republiky právě v našem regionu. Moravskoslezský kraj bohužel stále patří mezi oblasti s nejhorší kvalitou ovzduší. Čistá mobilita je jednou z možností, jak naše životní prostředí zlepšovat. Věřím, že se vlaky osvědčí, a že bude takových vlaků na naší železnici stále více. Moravskoslezský kraj bude v rámci svých možností elektrifikaci tratí a využívání bateriových souprav podporovat. A to nejen kvůli zmiňovaným ekologickým dopadům, ale i kvůli efektivitě dopravy a komfortu našich cestujících," doplnil pak také hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica.

Jednotky jsou vybaveny zabezpečovačem ETCS

Jednopodlažní jednotka RegioPanter osazená bateriemi má všechno, na co jsou cestující zvyklí z klasických vlaků z produkce Škody. Nabízí nízkopodlažní a bezbariérové vstupy i interiér, ergonomická sedadla i přehledný informační systém. Cestující budou moci využít také prostornou toaletu navrženou pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Jednotka je vybavená i nejmodernějším kamerovým systémem, zabezpečovacím systémem ETCS a systémem automatického vedení vlaku ATO.


Moderní interiér je identický s běžnými RegioPantery (11. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Výhodou elektrické jednotky s bateriemi je možnost nasazení na linky, které kombinují elektrifikované a neelektrifikované tratě. To výrazné zvýší pohodlí, protože cestujícím odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou. V regionu vzniknou nová přímá spojení, např. z Ostravy do Veřovic, z Krnova do Českého Těšína nebo z Ostravy do Nového Jičína. "Elektrické jednotky opatřené bateriemi nabízejí cestujícím komfort zejména tím, že eliminují nutnost přestupů tam, kde je část železniční sítě elektrifikovaná a část ne. Jsou ekologickou náhradou za dieselové vlaky. Pomáhají zlepšovat kvalitu ovzduší a tím i plnit klimatické cíle, které si společnost nastavila," zdůraznil Petr Novotný, CEO Škoda Group.

"V portfoliu máme bateriové tramvaje, které jezdí v tureckých městech Konya a Eskişehir. Trakční baterií vybavujeme i tramvaje ze zakázky pro německý dopravní podnik rnv. Mezi naše důležité produkty pak patří bateriové trolejbusy a elektrobusy, kterých jsme dohromady dodali již více než 300 a najdeme je prakticky po celé Evropě. Bateriové vlaky jsou tak dalším logickým krokem v tom, jak zužitkovat naše know-how a ukázat našim partnerům, že jsme dnes schopní nabídnout ekologickou alternativu téměř každého dopravního prostředku," dodal Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a President regionů CZ/SK a Central East ve Škoda Group.

Čtěte také...
- ONLINE: Rail Busines Days je v plném proudu (vydáno 11. června 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pohled na pár míst v první třídě nové jednotky (11. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!