Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Bechyňka se dočkala modernějších vagonů

BECHYNĚ - Do ročního zkušebního provozu vyjely na Bechyňku komfortnější vozy řady Btn z roku 1997. Dopravce je zařadil po srpnových testovacích jízdách, které dopadly dobře. Provoz se ale bude dál vyhodnocovat.

I přesto ale České dráhy i nadále pokoukávají po vlakotramvaji, která by na turisticky oblíbené trati z Tábora do Bechyně řešením do budoucna...


Obnova vozového parku na Bechyňce (13. listopadu 2023, České dráhy)

Na lokálce z Tábora do Bechyně jezdí od minulého týdne komfortnější vozy řady Btn. Starší dvounápravové přípojné vagóny k motorovým vozům nahradily modernější čtyřnápravové vozy s podvozky se vzduchovým vypružením. Jejich jízda je podstatně klidnější. Novější vozy vyrobila moravskoslezská vagonka ve Studénce v roce 1997. Oproti starším vozům mají ty nové také pohodlnější čalouněné sedačky a determální tónovaná skla, která lépe chrání před ostrými slunečními paprsky. Ve vozech je možná přeprava jízdních kol a kočárků.

V budoucnosti se předpokládají ještě další drobné úpravy na vozech a lokomotivách řady 113 v oblasti hlášení zastávek na znamení a funkčnosti celého informačního systému. Na základě objednávky regionu může být na vozy dosazena i palubní wifi síť a elektrické zásuvky pro dobíjení cestovní elektroniky. "Od počátku byl konstruován jako mnohem komfortnější oproti dnes na Bechyňce používaným vozům k malým motorákům. Především jsou ale kratší, mají na délku necelých 20 metrů, a proto by mohly splnit požadavky na bezproblémový průjezd i těmi nejmenšími oblouky na trati," uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta při srpnovém testování. 


Na trati vyjely modernější vozy (13. listopadu 2023, České dráhy)

Právě tři velmi malé oblouky s poloměrem pod 150 metrů jsou pro obnovu vozového parku na Bechyňce komplikací. Běžná drážní vozidla jsou konstruovaná pro průjezd nejmenším poloměrem oblouku 150 metrů. Proto i v případě vozů Btn bylo nutné v srpnu provést speciální zkušební a měřící jízdy. Na základě kladného vyhodnocení měření provedeného společností VÚKV je nyní zahájen roční zkušební provoz vozů Btn na trati Tábor - Bechyně, který má několik podmínek. "Například musí být speciálně seřízené vzduchové vypružení vozů, lokomotiva v čele vlaku musí mít funkční mazání okolků a mezivozové přechody budou pro cestující z důvodu bezpečnosti ve velmi malých obloucích trvale uzavřeny," doplnil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy se i nadále zabývají možnostmi dalšího zkvalitnění komfortu cestování na naší nejstarší elektrifikované trati z roku 1903. Jedním z více zvažovaných řešení by mohlo být nasazení tzv. vlakotramvaje, která v jednom vozidle spojuje vybrané parametry železničních a tramvajových vozidel. "Ty kombinují parametry vhodné pro železniční a tramvajový provoz a lze je využívat na místních drahách. Právě tramvajová vozidla snadno projíždí malé oblouky a jsou lehká. Tyto přednosti se přenáší i na vlakotramvaje," doplnil Ješeta.

Čtěte také...
Bechyňku možná čeká změna vozového parku (vydáno 11. září 2023)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Původní souprava vozů v polovině srpna (10. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!