Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Prodloužení tramvají
v Olomouci čeká soutěž

 Lidem v Příbrami slouží
nová železniční zastávka

 Hořice se pyšní novým
autobusovým nádražím

Zabezpečování české železnice dál pokračuje

ČESKÁ REPUBLIKA - Hlavní železniční trati, ale i jednokolejné lokálky znají plán dalšího zabezpečování. První čtyři mezinárodní železniční koridory mají být plně zabezpečené do konce roku 2026, vyplývá z údajů Ministerstva dopravy.

Lokálky s provozem řízeným podle předpisu D3 také projdou změnou, současný systém zůstnane pouze na málo vytížených tratích...


Zabezpečení se netýká jen koridorů, ale také lokálek (11. června 2020, Filip Vlček)

Pracovní komise ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu odsouhlasila plán umisťování traťové části zabezpečovače ETCS na hlavní a nejvytíženější železniční tratě ČR do roku 2030. Také přijala očekávaný plán na další zabezpečení lokálních tratí a otevřela i možnost dalšího budoucího zkvalitnění. Rovněž představila způsoby financování tohoto zabezpečení v roce 2021. Komise odsouhlasila harmonogram nasazování evropského zabezpečovače ETCS na tratě kategorie A, tj. tratě, které jsou součástí sítě transevropské dopravní sítě (TEN-T). Nejzazším rokem vybavení je u těchto tratí rok 2030.

U některých z těchto tratí byl již také stanoven takzvaný výhradní provoz ETCS, kterým je rok 2025. Jedná se o 1. koridor z Děčína do Břeclavi, 2. koridor z Břeclavi do Petrovic u Karviné a spojovací větev České Třebové do Přerova. U 3. železničního koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu se předpokládá zavedení výhradního provozu od roku 2027 a u 4. koridoru z Prahy přes České Budějovice do Horního Dvořiště pak od roku 2026. 


Většina jednokolejných tratí také dostane nové zabezpečení (12. června 2020, Filip Vlček)

U lokálních tratí řízených dle předpisu D3 byly schváleny základní předpoklady a principy řešení zvýšení bezpečnosti. Některé tratě tak zůstanou v současném režimu, což se týká jen těch opravdu málo vytížených. Některé budou převedeny do vyšší kategorie způsobu řízení dle předpisu D1 s jednodušším traťovým nebo staničním zabezpečovacím zařízením a prvky ETCS. Další budou řízené také podle předpisu D1 v režimu 'jeden vlak na trati'. A konečně některé tratě zůstanou v režimu podle D3, avšak s vybudováním traťového souhlasu s krycími návěstidly a prvky ETCS.

"Jedná se o rychlé a efektivní řešení, které umožní zvýšit bezpečnost na těchto tratích mezi lety 2022 a 2026. Zároveň se komise shodla na tom, že jako jeden z možných cílových konceptů pro tyto tratě bude rozpracován a na vybrané trati pilotně ověřen koncept Železnice 4.0 navržený Fakultou dopravní ČVUT," informoval tiskový mluvčí Ministerstva dopravy František Jemelka. Ten dodal, že financování palubních jednotek zabezpečovače bude zajištěno evropskými dotacemi. 


Jen lokálky s minimálněm provozem zůstanou beze změny (11. června 2020, Filip Vlček)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Bylo zrušení papírových jízdenek v Ostravě dobré rozhodnutí?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!