Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Motoráky pro Slezsko se už testují ve Velimi

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Motorový vůz řady 811 a přívěsný vůz 012, které jsou určené pro Moravskoslezský kraj a o kterých Informační portál Vlčoun.cz informoval minulý týden, již procházejí testy ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi.

Celkově bude modernizováno čtrnáct motorových a deset přípojných vozů, první vozy by měly být do provozu zařazeny ještě letos...


Modernizovaná souprava ve Velimi (24. července 2020, České dráhy)

Vybrané motorové a přívěsné vozy řad 810 a 012 prošly úpravou podle zadání Moravskoslezského kraje ve Veselí nad Moravou, v závodě dceřiné společnosti Českých drah DPOV Přerov. "Testování na okruhu ve Velimi je závěrečnou fází kompletní úpravy těchto vozů před tím, než vyjedou do provozu. Cestující rozdíl určitě poznají, po úpravách je ze soupravy moderní regionální vlak. Především je celkově prostornější díky tomu, že jsme ubrali sedačky. Původně jich bylo 55, teď o deset méně, jsou pohodlnější a mají čalouněné potahy. Samozřejmostí je klimatizace, a to nově i v kabině strojvedoucího," řekl náměstek generálního ředitele Českých drah pro obchod Jiří Ješeta.

Motorový vůz řady 811:
• maximální provozní rychlost: 80 km/h, počet míst k sezení: 45
• hmotnost motorového vozu: 21.000 kg
• dosazen nový motor TD 242 RH TA 25 o výkonu 242 kW
• polospouštěcí okna s možností uzamčení na čtyřhran
• klimatizace HEAVAC, wifi připojení, bezpečnostní LED profil u vstupních dveří
• GPS/GSM modul pro přenos dat o poloze
• 3× držák na jízdní kola
• 12× zásuvka USB, 4× zásuvka 230 V
• 2× vnitřní LCD panely informačního systému
• 2× venkovní LED tabule informačního systému


Interiér první modernizované soupravy (24. července 2020, České dráhy)

Přípojné vozy budou po dohodě s objednatelem větrané pouze okny. Zvenku zůstávají stejné, uvnitř ale dochází k řadě vylepšení. Jedním z nich je instalace informačního systému s vnitřními a vnějšími panely včetně tlačítek pro zastávky na znamení. Pro zákazníky Českých drah, kteří budou cestovat po Moravskoslezském kraji, je k dispozici akustické hlášení zastávek a motorové i přívěsné vozy jsou vybaveny technologií Wi-Fi a možností dobíjet přenosnou elektroniku ze zásuvek USB. Cyklisté ocení v přívěsných vozech i nové stojany na jízdní kola.

Přívěsný vůz 012:
• maximální provozní rychlost: 80 km/h, počet míst k sezení: 52
• polospouštěcí okna, wifi připojení
• 6×držák na jízdní kola
• 9× zásuvka USB
• 1× vnitřní LCD panel informačního systému
• 2× venkovní LED tabule informačního systému
• dosazení tlačítek na znamení, dosazení modernizovaných sedadel


Soupravu nyní čekají nutné testovací jízdy ve Velimi (24. července 2020, České dráhy)

"Největší výzvou pro nás bylo dosazení plnohodnotné klimatizační jednotky do oddílu pro cestující. To si totiž vyžádalo i dosazení výkonnějšího spalovacího motoru, nových pomocných pohonů a řídícího systému, aby byl zajištěn dostatečný výkon pro klimatizační agregát bez ovlivnění trakčního výkonu vozidla. Současně bylo nutné navrhnout zcela nové rozvody vzduchu, které jsou vhodně zabudovány do interiéru vozidla. Pro zajištění správné účinnosti klimatizace bylo poté nezbytné zajistit také výměnu jednoduchých oken za dvojskla a celou skříň izolovat vhodným materiálem," doplnil představenstva DPOV Jakub Vozdek.

Po zkouškách bude dvouvozová jednotka přistavena zpět do Veselí nad Moravou a po nezbytných úkonech spojených se schválením k provozu na železnici, bude souprava motorového vozu řady 811 a přívěsného vozu řady 012 předána do zkušebního provozu cestujícím v Moravskoslezském kraji. Motorové soupravy budou přednostně nasazeny na tratě 325 Studénka - Veřovice a 276 Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou, později i na trať 310 Opava - Krnov - Bruntál - Rýmařov.


Moderní informační systém uvnitř motoráků (24. července 2020, České dráhy)

Požadavek na modernizaci starších motorových souprav vzešel v roce 2018, kdy se Moravskoslezský kraj rozhodl jít úspornější cestou do doby, než si pořídí zcela nové vlaky. Modernizace prvních dvou vozidel byla dokončena na konci letošního června. Ze závodu ve Veselí nad Moravou byly oba vozy na začátku července přepraveny do Velimi. Poté byly zahájeny zkoušky předepsané Drážním úřadem, které zahrnují např. měření vnitřního osvětlení, toxicity a prašnosti, zkoušky klimatizace, měření trakce, hluku a zkoušky rozhlasu.

Čtěte také...
- Nové motoráky dostanou nově klimatizaci a wifi (vydáno 20. července 2020).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Jiří Ješeta, Jakub Unucka a Zdeněk Studnička. (24. července 2020, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!