Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Oprava nádraží v Karlových Varech už skončila

KARLOVY VARY - Horní nádraží v Karlových Varech získalo moderní podobu, která už odpovídá významu lázeňského centra i velkého krajského města. Správa železniční dopravní cesty ukončila celkovou přestavbu stanice.

Cestujícím už slouží nová výpravní budova, k níž přibyla také nástupiště, nový podchod a výtahy. Opraven byl také železniční svršek...


Pohled z lávky na zrekonstruovaná nástupiště (4. června 2019, SŽDC).

"Karlovy Vary jsou díky lázeňství i poloze blízko hranic oblíbeným cílem našich i zahraničních turistů, kteří přijíždějí do města vlakem. Jsem rád, že první dojem o místě svého pobytu získají v železniční stanici, která odpovídá standardům 21. století," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda. "Horní nádraží bylo dlouhá léta strašákem krajského města i kraje. Velmi mě proto těší, že má nyní novou důstojnou podobu, a věřím, že naši občané a turisté budou díky tomu více cestovat regionem i za krásami našeho kraje a využívat častěji vlakovou dopravu," řekla pak hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová.

Stavba staniční části začala hned po dokončení první části projektu, tedy výstavbě nové výpravní budovy, do jejíchž prostor se postupně přemístila veškerá technologie a ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení. V návaznosti na modernizaci stanice realizovalo město Karlovy Vary stavbu nové lávky z přednádraží do sídliště Růžový vrch.  Zajímavostí byla repase historického přístřešku umístěného původně nad 1. a 2. nástupištěm, který je nově umístěný nad kusou 3. kolejí. Jedná se o ocelolitinovou konstrukci z produkce strojíren a železáren Samuela Bondyho v Praze, která byla na nástupiště osazena roku 1891. V Karlových Varech je to jedna z mála posledních ocelolitinových halových staveb. Přečkala veškeré válečné události i poválečné opravy, kdy byla zkrácena na polovinu.


Nádraží dominuje červená lávka pro pěší (4. června 2019, SŽDC).

Primátorka Karlových Varů Andrea Pfeffer Ferklová modernizaci Horního nádraží ocenila. "Jsme rádi, že se vyřešilo jedno z nejvíce kritizovaných nádraží v České republice a velice oceňujeme zachování historické litinové konstrukce. Karlovy Vary se ochotně připojily k modernizaci nádraží vlastními investicemi do okolí. Nahradili jsme dosluhující provizorní lávku přes kolejiště novou krásnou stavbou, a nyní pracujeme na tom, aby i prostor před nádražím byl pro cestující příjemný, bezpečný a přehledný. Spojenými silami se nám daří udělat z Horního nádraží opět důstojnou vstupní bránu do Karlových Varů," řekla Ferklová.

Zhotovitelem první části projektu s názvem Modernizace železniční stanice Karlovy Vary byla firma Skanska, zhotovitelem dnes slavnostně ukončené akce je firma Strabag Rail. Projekt byl spolufinancovaný Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava. Celkové plánované náklady projektu byly 716,7 milionu korun. Maximální výše podpory Evropské unie může činit až 532,4 milionu korun. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.


Zachováno a opraveno bylo také historické nástupiště (4. června 2019, SŽDC).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!