Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Do Žiliny a Luhačovic zůstanou České dráhy

PRAHA, ZLÍNSKÝ KRAJ - České dráhy budou od prosince příštího roku dalších devět let provozovat linky Ex2 z Prahy do Žiliny a R18 z Prahy do Luhačovic. Stát vybíral ze dvou nabídek, druhý RegioJet nakonec neuspěl.

Národní dopravce České dráhy zvítězil s nabídkou 445 milionů korun ročně, což je dokonce o 153 milionů méně než doposud...


Trasu z Prahy do Žiliny obhájily České dráhy (nedatováno, České dráhy).

Ministerstvo dopravy na linkách Ex2 a R18 z Prahy do Žiliny, respektive Luhačovic, vybíralo ze dvou nabídek. České dráhy nabídly provoz na linkách za celkovou úhradu kompenzace ve výši 3,851 miliardy korun a společnost RegioJet ve výši 5,298 miliardy korun. Cena se vztahuje k celému období devíti jízdních řádů, tedy od platnosti jízdních řádů 2019/2020 až do platnosti jízdního řádu v letech 2027/2028.

"Za rok 2017 jsme Českým drahám zaplatili za objednávku 598 milionů korun. Jejich aktuální nabídka s částkou 445 milionů ročně je o 153 milionů výhodnější. Za tyto ušetřené peníze můžeme ještě více zkvalitňovat služby pro cestující a do budoucna případně navýšit počet vlaků," uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Jakým způsobem si ale ministr dokáže představit zkvalitnit služby, to už neuvedl.

Pokud se nepříhlásí nikdo jiný, zůstanou na trati České dráhy

Vláda plán liberalizace osobní dálkové železniční dopravy schválila už v roce 2014. Harmonogram počítá od počátku s tím, že v období let 2020 až 2033 bude postupně docházet k otevírání trhu vypisování nabídkových řízení. Před každým uzavřením smlouvy o veřejných službách přímým zadáním musí ministerstvo dopravy z hlediska hospodárnosti porovnávat doručenou nabídku Českých drah a případně alternativní návrhy jiných dopravců. Pokud ministerstvo nedostane jiné nabídky, pak jedná i nadále o přímém zadání pouze s Českými drahami.


Také rychlíky dz Prahy do Luhačovic zůstanou Českým drahám (nedatováno, České dráhy).

Ministerstvo dopravy aktuálně řeší režim veřejných služeb po skončení platnosti stávajících smluv o veřejných službách. První skupinu linek tvořily dopravní výkony na lince R14A Pardubice - Liberec. Druhou skupinou jsou linky Ex2 Praha - Horní Lideč a dále směr Žilina, R18 Praha - Luhačovice, R8 Brno - Bohumín, R21 Praha - Tanvald, R22 Kolín - Nový Bor, R24 Praha - Rakovník a R26 Praha - Příbram - České Budějovice. O poslední čtyři linky se podělí RegioJet a Arriva. Zatímco RegioJet jezdí jen na tratích z Prahy do Ostravy nebo Brna, Arriva od letošního prosince vyjela v závazku veřejné služby na městskou linku v Praze. 

"Otevírání trhu dálkové železniční dopravy vede k úspoře peněz daňových poplatníků a lepším službám pro cestující na železnici," dodal Ťok. Podklady k lince R14A, kde již došlo k podpisu smlouvy, ministerstvo dopravcům odeslalo už v červnu 2018, v červenci pak rozhodlo a nejvýhodnější České dráhy na trati zůstanou další dva roky.

Čtěte také...
- RegioJet a Arriva z tratí vyřazují České dráhy (vydáno 5. prosince 2018).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


RegioJet slaví úspěchy na jiných linkách, třeba Bohumín - Brno (nedatováno, RegioJet).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!