Get Adobe Flash player

RegioJet a Arriva z tratí vyřazují České dráhy

ČESKÁ REPUBLIKA - Ministerstvo dopravy vybralo nové dopravce vybraných linek rychlíků od prosince příštího roku. Z Brna do Bohumína, a v části severočeských a jedné jihočeské lince České dráhy neobstály.

Stávající České dráhy tak na moravské lince nahradí RegioJet, na sever Čech, do Rakovníka a Budějovic pak vyjedou Arriva vlaky...


Na trati z Bohumína do Brna se RegioJet rozjede už za rok (nedatováno, RegioJet).

Ministerstvo dopravy otevřelo obálky s nabídkami na provozování státem objednávané linky R8 z Brna do Bohumína. Od prosince 2019 bude následujících osm let provozovat vlakové spojení společnost Regiojet za 252 milionů korun ročně, celková kompenzace v rámci osmileté smlouvy tak bude činit 2,017 miliardy korun. Samotná smlouva vyžaduje postupné zvýšení kvalitativních parametrů, zároveň dochází k navýšení rozsahu dopravy o 19 procent. 

O linku se poprali tři dopravci, jeden nesplnil podmínky

"O dopravu na lince R8 Brno - Bohumín v uplynulých měsících projevili zájem ještě dopravci Leo Express a České dráhy. Nejvýhodnější nabídku pro stát ve výši 251 milionů korun ročně podal Leo Express, dopravce však nesplnil zadávací podmínky, proto byl ze soutěže vyřazen," řekl ministr dopravy Dan Ťok. Stávající dopravce České dráhy nabídl osmileté provozování linky z Brna do Bohumína s nabídkou ve výši 2,223 miliardy korun. Cena se vztahuje k celému období osmi jízdních řádů, tedy od začátku platnosti jízdního řádu 2019/2020 až do konce platnosti jízdního řádu v letech 2026 a 2027.


Na čtyřech linkách příští rok v zimě vyjede Arriva (25. února 2016, Arriva vlaky).

Na soubor linek R21 Praha - Turnov - Tanvald, R22 Kolín - Česká Lípa - Nový Bor, R24 Praha - Rakovník a R26 Praha - Příbram - České Budějovice nabídku podali dva dopravci. České dráhy nabídly provoz na linkách za celkovou úhradu kompenzace ve výši 931 milionů korun, společnost Arriva vlaky ve výši 731 milionů korun. Tyto částky jsou za celé období tří období jízdních řádů 2019/2020 až 2021/2022. Porovnání zahrnuje situaci bez poskytování režijního jízdného. "Ve stávající smlouvě České dráhy vykázaly za rok 2017 u těchto linek ztrátu 299 milionů korun. Nyní aktuální nabídka Arriva vlaky představuje částku cca 244 milionů korun za rok," uzavřel ministr Ťok.

Stát musí porovnávat doručenou nabídku Českých drah

Před každým uzavřením smlouvy o veřejných službách přímým zadáním musí ministerstvo dopravy z hlediska hospodárnosti porovnávat doručenou nabídku Českých drah a případně alternativní návrhy jiných dopravců, kteří mají zájem provozovat dotovanou linku. Na linkách, kde ministerstvo dopravy nedostalo na jaře alternativní nabídku, bude jednat o přímém zadání s Českými drahami. Tento způsob vede k úspoře peněz daňových poplatníků a lepším službám, což ukazují i soutěže na linky R8, R21, R24, R24 a R26.

A co vy? Souhlasíte s náhradou stávajících Českých drah novými dopravci RegioJet a Arriva vlaky? Hlasujte v anketě vpravo nebo pošlete do redakce váš názor na mail info@vlcoun.cz. Vybrané příspěvky zveřejníme.


České dráhy za rok přijdou o linku z Brna do Bohumína (24. července 2014, Filip Vlček).

Inzerce

Železnice teď

Velké Losiny:
zdroj: neznámý

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

    

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce působící v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!