Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

SŽDC dokončila opravu mostů v Mikulášské

PLZEŇ - Poslední dlouhodobá tramvajová výluka skončila, tramvaje a ostatní doprava se tak v závěru srpna vrátila pod železniční mosty v Mikulášské ulici v Plzni. Stavbaři nyní provádí dokončovací práce.

Cestující nejen v městské, ale především v železniční dopravě tak již mohou být v klidu, období stavebních výluk pozvolna končí...


Čilý stavební ruch předposlední den výluky (29. srpna 2018, Jakub Klimeš).

Obousměrným zprůjezdněním Mikulášské ulice pro automobilovou a tramvajovou dopravu v pátek 31. srpna skončila další fáze investiční akce Správy železniční dopravní cesty. Současně s významnou železniční stavbou došlo k výrazné modernizaci a rozšíření silniční komunikace, která probíhá pod oběma mosty, což pozitivně ovlivní plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v této lokalitě.

"Pro moderní a rychlejší železniční dopravu je významná rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba zmíněných mostů. Z pohledu cestujících je však nejdůležitější rekonstrukce nástupišť a jejich zastřešení, přístup na nástupiště včetně výtahů a eskalátorů a vybudování nového podchodu ve východní části nádraží," řekl náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.


První den provozu po nových tratích v obou směrech (31. srpna 2018, Jakub Klimeš).

Nový severní most byl úspěšně uveden do provozu v závěru loňského roku, práce na odstranění jižního začaly letos v lednu. Oba mosty nepřetržitě sloužily provozu více než sto let, jejich staré ocelové konstrukce byly nahrazeny novými. Severní most je nyní tvořen dvěma samostatnými deskovými konstrukcemi z předpjatého betonu, jižní most tvoří desková ocelobetonová konstrukce se zabetonovanými ocelovými nosníky s komorovými opěrami. Díky rozšíření nové mostní konstrukce o 10 metrů na celkových 25 metrů se vytvořil prostor k rozšíření silniční komunikace.

V návaznosti na stavební práce také probíhají činnosti spojené s modernizací technologií sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rozvodů nízkého napětí, osvětlení a trakce. V prostoru přednádraží a Mikulášské ulice probíhají práce na výstavbě nových chodníků. "Před hlavním vchodem do nádraží jsme nechali vybudovat parkoviště pro osobní auta o kapacitě 63 míst. V případě výluk v železniční dopravě poslouží pro parkování až šesti vozů náhradní autobusové dopravy," doplnil technický náměstek plzeňského primátora Pavel Šindelář.


Moderní mosty prosvětlily celý prostor před nádražím (30. srpna 2018, SŽDC).

"Díky důkladné přípravě, koordinaci a velkému nasazení se nám podařilo splnit další milník stavby. Pevně věříme, že zvládneme i poslední prosincový termín a celý projekt dokončíme včas. Velkým přínosem pro cestující bude též zkrácení jízdních časů na trati mezi Plzní a Prahou díky tunelům Ejpovice, které se otevřou veřejnosti ještě do konce letošního roku," zdůraznil Karel Volf, obchodní ředitel Metrostavu.

Nadále budou pokračovat stavební práce v jižní části plzeňského hlavního nádraží, kde bude probíhat výstavba nových nástupišť a jejich zastřešení, částí servisního a východního podchodu, technologických zařízení či rekonstrukce železničního spodku a svršku. Celkově by hlavní stavební práce měly skončit na přelomu listopadu a prosince letošního roku. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu příštího roku.


Nvé mosty v Mikulášské voní novotou (30. srpna 2018, SŽDC).

Definitivní napojení nově řešené tramvajové tratě pod samotnými mosty se neobešlo bez výluky. Tramvajové linky byly od 21. do 30. srpna ve směru z centra zkráceny jen na Náměstí Republiky, naopak ve směru od Slovan a Světovaru byly zvláštní linky 1X a 2X vedeny jen na Mikulášské náměstí, odkud přes Hlavní nádraží na Náměstí Republiky jezdily autobusy náhradní dopravy. Touto výlukou definitivně skončily dlouhodobé výluky vyvolané rekonstrukcí mostů v Mikulášské ulici. Nyní už cestující čekají jen krátkodobé jednodenní výluky.

Čtěte také...
- Expres Plzeň: Během výluky obnoví dvoukolejný provoz tramvají (vydáno 20. srpna 2018).
- Skončila II. etapa rekonstrukce nádraží v Plzni (vydáno 19. října 2017).
- Tramvaje se v Mikulášské proplétají mezi bagry (vydáno 4. srpna 2017).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Výlukový obrat tramvají na MIkulášském náměstí (29. srpna 2018, Jakub Klimeš).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!