Rekonstrukce tratě omezila vlaky na Berounsku
BEROUN - Dlouhodobá přestavba železničního uzlu v Berouně si vynucuje první dopravní omezení. Mezi Berounem a Karlštejnem nejezdí řada osobních vlaků, zbylé vlaky projíždí v místě opravy nižší rychlostí.
Rekonstrukce, která vyjde podle rozpočtu na více než dvě miliardy korun, by měla skončit až v druhé polovině rou 2019...
Přestavba železniční tratě u Berouna (10. května 2017, Martin Malý).
V úseku z Králova Dvora přes Beroun do Karlštejna probíhá dlouhodobá rekonstrukce železničního svršku a spodku, bude provedena kompletní rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, sdělovacího zařízení, všech nástupišť v železniční stanici Beroun a i zastávce Králův Dvůr a modernizováno bude také trakční vedení.
"Modernizací dojde ke zvýšení rychlosti až na 120km/h a samozřejmě bude zvýšena i kapacita trati v daném úseku. Hlavním přínosem kromě zkvalitnění železniční dopravy a vybudování nové moderní železniční stanice v Berouně je pak přínos této stavby ke zkrácení doby jízdy mezi Prahou a Plzní, která by po dokončení všech staveb na tomto úseku měla být pod 1 hodinu což zajistí vyšší konkurenceschopnost železniční dopravě," potvrdil Informačnímu portálu Vlčoun.cz tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš.
Ačkoli provoz není přerušen, je značně omezen (10. května 2017, Martin Malý).
Výluky byly zahájeny 25. dubna 2017, kdy byla vyloučena jedna kolej a tím je značně omezen provoz vlaků. Vlaky jedoucí po druhé traťové koleji navíc musí v místě aktuálně probíhajících prací jezdit sníženou rychlostí.
Situaci na jedné z nejvytíženějších tratí v pražské aglomeraci komplikuje také další souběžná výluka. Kromě několikaměsíční výluky v úseku z Karlštejna do Berouna zde probíhá také několikatýdenní oprava úseku Smíchov - Radotín. První výluka potrvá do 5. července, výluky u Prahy pak skončí 7. června. "Obě akce si vyžadují výluková opatření. Na okraji Prahy je doprava organizována odklony přes Krč a Vršovice, mezi Karlštejnem a Berounem jsou osobní vlaky nahrazeny autobusy," upřesnil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Část osobních vlaků je nahrazena autobusy (10. května 2017, Martin Malý).
Stavba s názvem Optimalizace trati Beroun - Králův dvůr je spolufinancovaná Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy. Celková výše nákladů na projekt dosahuje 2,2 miliard korun, z Evropské unie pak z této ceny bude zaplaceno až 75 procent, což činí přibližně 1,5 miliardy korun. "Ukončení celé stavby předpokládáme v září 2019," uzavřel mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš.
Čtěte také...
- Začala oprava nádraží Beroun za dvě miliardy (vydáno 27. února 2017).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Rekonstrukční práce potrvají do roku 2019 (10. května 2017, Martin Malý).