Začala oprava nádraží Beroun za dvě miliardy
BEROUN - V uplynulých dnech začaly viditelné přípravy na rekonstrukci nádraží v Berouně. Do dvou let bude rekonstruována také zastávka Králův Dvůr a mezistaniční úsek včetně seřaďovacího nádraží.
Optimalizace železniční tratě si vyžádá náklady převyšující 1,8 miliardy korun a podle plánu potrvá do července roku 2019...
Berounské nádraží se dočká rekonstrukce (12. března 2016, Martin Malý).
Stavba optimalizace trati zajistí zvýšení spolehlivosti a bezpečnosti provozu s dosažením kvalitativně vyšších parametrů z hlediska přechodnosti a zvýšení rychlosti dopravy. "Cílem je, aby úsek trati Beroun - Králův Dvůr odpovídal parametrům stanoveným na úrovni Evropské unie a Mezinárodní železniční unie," vysvětlil tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař.
V letošním roce se po nutných přípravných pracech uskuteční hlavní stavební práce od dubna do léta na pražském zhlaví stanice Beroun. "V této etapě zároveň budou pro další postupy připravena dvě provizorní nástupiště, která budou dále využívána při výstavbě nových nástupišť," nastínil zároveň další opatření Tesař.
Pohled na první nástupiště a vchod do podchodu (12. března 2016, Martin Malý).
V závěru roku budou následovat práce ve středním zhlaví, což je přibližně v oblasti mostu přes trať a dále i na seřaďovacím nádraží. Zároveň budou probíhat práce na technologických zařízeních, nové trakční měnírně či trafostanicích.
Přibudou bezbariérové přístupy pro cestující
Součástí komplexní rekonstrukce ale není pouze samotné nádraží v Berouně. Nové komplexně přestavěná bude také zastávka v Králově Dvoře a přestavba rozsáhlého kolejiště seřaďovacího nádraží. V rámci stavby bude provedena rekonstrukce železničního spodku a svršku, trakčního vedení, mostů, podchodu a propustků, úprava nástupišť včetně bezbariérového přístupu pro cestující.
Nádražní hala berounského nádraží (12. března 2016, Martin Malý).
Zmodernizováno bude také zabezpečovací zařízení s dálkovým ovládáním stanic, což zajistí budoucí umožnění připojení na centrální dispečink v Praze. Rekonstruované nádraží v Berouně bude vybaveno standardně také moderním informačním zařízením a kamerovým systémem, které zajistí zvýšení bezpečnosti na nádraží.
Investorem prací je Správa železniční dopravní cesty, projektantem pak Metroprojekt. Optimalizace železniční tratě z Berouna do Králova Dvora potrvá podle harmonogramu až do července roku 2019 a vyžádá si celkové náklady ve výši 1,8 miliardy korun. Po jejím dokončení bude možné vlaky projíždět rychlostí až 120 kilometrů za hodinu. Ze statistik zmiňme například 67 nově vložených výhybek nebo dva nové podchody.
Podchod pod nástupišti pohledem od vchodu (12. března 2016, Martin Malý).