Vítkovice hodnotí provoz lokomotivy na CNG
OPAVA - Zkušební provoz lokomotivy s pohonem na zemní plyn, kterou testovaly České dráhy na trati z Opavy do Hlučína od loňského ledna, skončil. Teď se čeká na jeho vyhodnocení.
Původně dieselová lokomotiva sloužila Českým drahám, která zajišťovala dopravu na vlečkách nebo při posunech vlaků...
Lokootiva v první den ostrého provozu v Dolním Benešově (15. ledna 2015, Filip Vlček).
Testování lokomotivy, která nemá v České republice ani v Evropě obdoby, začalo v lednu loňského roku. Po dohodě s Českými drahami ji společnost Vítkovice Machinery Group nasadila na vybrané páry osobních vlaků na trase Opava východ - Kravaře ve Slezsku - Hlučín, kde první cestující svezla 15. ledna 2015.
"Kvůli porovnání spotřeby se lokomotiva střídala s klasickou dieselovou lokomotivou řady 714," uvedla Eva Kijonková, mediální zástupkyně vítkovického výrobce, který lokomotivu získanou od Českých drah přestavěl právě na pohon zemním plynem. "Očekávané úspory paliva by měly být mezi 30 a 40 procenty. Přesné výsledky budou známy v průběhu tohoto roku," dodala.
Míjení lokomotivy na CNG s Regionovou v Kravařích ve Slezsku (15. ledna 2015, Filip Vlček).
Čtyřnápravová lokomotiva řady 714.801-8 je určena pro střední posun nebo vedení lehčích osobních vlaků. Pohon zajišťují dva plynové motory Tedom TG 250 AV s celkovým výkonem 520 kW (707 k).
Lokomotiva používá elektrický přenos výkonu. Aby se podařilo dostat pod rám co největší tlakové lahve na CNG s objemem 3460 litrů, musely se přemístit vzdušníky, které jsou nově za čelem lokomotivy. Přemístěny však byly také zásobníky písku a přepracováno bylo i tažné ústrojí," dodala Kijonková.
Čtěte také...
- Revoluce na trati. Vyjela lokomotiva na CNG (vydáno 20. ledna 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Prezentace lokomotivy před odjezdem z Opavy (15. ledna 2015, Filip Vlček).