Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Loni ubylo nehod na přejezdech i mrtvých

ČESKÁ REPUBLIKA - V roce 2015 se na železničních přejezdech událo celkem 164 střetnutí. I když se jedná o nejnižší počet od roku 2003, následky jsou poměrně tragické - zahynulo 32 osob a dalších 135 utrpělo zranění. 

Počet střetnutí na železničních přejezdech klesá, loni Drážní inspekce zaznamenala nejnižší počet střetnutí ve své historii...


Při nehodě ve Strážnici zemřel řidič auta (24. června 2015, Drážní inspekce).

Za celý rok se událo na přejezdech celkem 164 střetnutí, což je o necelých 9% méně než v roce 2014, ale o 45% méně než v roce 2003. Při nehodách na železničních přejezdech zahynulo v minulém roce 32 lidí, tedy o čtvrtinu méně než v roce 2014. "Současně se zvýšil průměrný počet nehod, při nichž zemřel člověk, a to z úmrtí při každé čtvrté nehodě v roce 2014 na úmrtí průměrně při každé páté nehodě. I tak je tento průměr druhý nejhorší v historii Drážní inspekce," uvedl tiskový mluvčí Martin Drápal.

V porovnání s předchozími lety však došlo k nárůstu počtu zraněných při těchto nehodách, kterých bylo v minulém roce celkem 135, což je o 75% více v porovnání s rokem 2014. Velký podíl na těchto statistikách mají střetnutí osobních vlaků s nákladními auty nebo kamiony. Nehodou s nejvyšším počtem zraněných bylo střetnutí na železničním přejezdu ve Studénce, kde se zranilo celkem 22 osob.

Čtěte také...
- Uplynul týden od tragické nehody ve Studénce (vydáno 29. července 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Zranění řidiče i spolujezdkyně si vyžádala nehoda v Kaplici (7. února 2015, Drážní inspekce).

I v roce 2015 docházelo k největšímu počtu nehod i usmrcení na železničních přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor, kde v minulém roce zemřelo celkem 13 osob. "Dalších 11 osob zemřelo na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací a závorami, kde s výjimkou tří mrtvých ve vlaku při střetnutí na přejezdu ve Studénce jsou všichni usmrcení chodci nebo cyklisté, kteří podlezli sklopená závorová břevna a vstoupili na trať v době příjezdu vlaku, a nedá se v tomto případě, na rozdíl od přejezdů nezabezpečených závorami, hovořit o omylu či přehlédnutí ze strany postižených," zdůraznil Drápal.

Mimo železniční přejezdy umírali lidé především při střetu vlaku s osobou, kterých Drážní inspekce v roce 2015 zaznamenala celkem 262, což je o 15% méně, než v roce 2014 a současně došlo o téměř 18% k poklesu počtu usmrcených při těchto nehodách. Nicméně rok 2014 byl do počtu střetů i usmrcených rekordním v celé historii Drážní inspekce a v porovnání s dalšími léty lze konstatovat, že počet střetů i usmrcených odpovídá průměru předchozích deseti let.


Pražská nehoda tramvaje a autobusu - 23 zraněných (28. dubna 2015, Drážní inspekce).

"I v letošním roce již Drážní inspekce zaznamenala první dva střety vlaku s osobou, které se udály v pondělí 4. ledna, přičemž pomyslné prvenství v letošním roce má muž, který se v úseku mezi Zámrskem a Chocní vstoupením před vlak jedoucí z Prahy do Žiliny pravděpodobně pokusil o sebevraždu," zmínil mluvčí Drážní inspekce.

Celkově v roce 2015 Drážní inspekce na všech dráhách eviduje 4.170 mimořádných událostí, což znamená nárůst počtu událostí v porovnání s předchozím rokem o 2%, a současně jde o pětileté maximum. Při těchto událostech na všech dráhách zemřelo 244 osob a dalších 871 bylo zraněno. Současně Drážní inspekce zaznamenala nárůst těch nejzávažnějších mimořádných událostí, jež jsou zákonem o dráhách označovány jako závažná nehoda. "Těch bylo v roce 2015 celkem 14, což je dvojnásobek roku 2014," zakončil Drápal.


Smrtí strojvedoucího skončil i střet nákladní vlaků v Úpořinách (30. října 2015, Drážní inspekce).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!