Na zrekonstruovaou trať 086 se vrátily vlaky
LIBERECKO - Do původního bezvýlukového jízdního řádu se v pátek 3. července od 16.30 hodin vrátil železniční provoz na trati číslo 086 mezi stanicemi Liberec a Křižany.
Mezi hlavními důvody výluky byla především kompletní výměnu kolejnic a renovace mostů a tunelů v uvedeném úseku...
Zastávka Novina s novým perónem (7. července 2015, Zdeněk Mazánek).
Takzvaný Ještědský Semmering neboli úsek trati 086 Karlov pod Ještědem - Křižany procházel renovací od 17. dubna. Původní termín dokončení opravy k 15. červnu byl dvakrát odsunut, nejprve na 28. června a nakonec na 3. července 2015.
Důvodem bylo uváděno skalnaté podloží trati v některých úsecích. Vlaky se zde opět objevily až v třetí termín odpoledne.
843.012 do Děčína projíždí Kryštofovým Údolím (7. července 2015, Zdeněk Mazánek).
Kompletní obnovu prodělalo kolejiště mezi stanicemi Karlov pod Ještědem a Křižany, zároveň byly opraveny čtyři z pěti mostů, respektive propustků v daném osm kilometrů dlouhém úseku.
Ručně ovládané závory zůstaly
V zastávkách Kryštofovo Údolí a Novina byla postavena nová bezbariérová nástupiště. Na druhou stranu na trati zůstaly dosud zachovány původní ručně ovládané závory ve stanici Karlov pod Ještědem, trvale uzamčené závory v mezistaničním úseku mezi Karlovem a Kryštofovým Údolím nebo traťové telefony.
Zachované ručně ovládané závory v Karlově p. J. (7. července 2015, Zdeněk Mazánek).
Se zahájením provozu vlaků na rekonstruovaném úseku trati 086 se pod Ještěd opět vrátily motorové vozy řad 844 ('žraloci') a 854 ('katry'). Pro úplnost dodejme, že o výluce jsme se zmiňovali v souhrnném článku o výlukách na Liberecku
Čtěte také...
- Liberec je v zajetí železničních výluk (vydáno 4. června 2015)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Portál tunelu mezi Novinou a Kryštofovým Údolím (7. července 2015, Zdeněk Mazánek).