Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Plynovým autobusům Ústí prospívá

Ústecký vozový pak autobusů se pyšní již dvěma autobusy s pohonem na CNG. Prvním autobusem byl zelený kloubový Tedom, který v Ústí v dubnu loňského roku absolvoval zkušební jízdy. A nutno podotknout, že úspěšně.

Dalo by se tedy bez nadsázky říci, že plynofikace autobusů ústeckého dopravního podniku odstartovala právě před rokem.


Tedom bývá výjimečně vypravován i na jiné linky. Foceno 3. března 2012.

Datum 4. dubna znamená v ústecké městské hromadné dopravě převratné datum. Cestující začal v rámci měsíčního zkušebního provozu vozit autobus, který se po několika měsících do Ústí nad Labem zase vrátil.

Řeč je o plynovém autobusu Tedom C18G. Ten od 4. dubna do 28. dubna 2011 najezdil na linkách číslo 11, 12 a 17 neuvěřitelných šest tisíc kilometrů a během jízd se objevila jen jediná závada. Šlo o tekoucí pumpu, kterou musel přijet opravit servis výrobce.


Irisbus Citelis CNG sjíždí od Divadla k Malé Hradební. Foceno 23. dubna 2012.

Vůz v rámci zkušebních jízd absolvoval také zkušební jízdy například v Banské Bystrici, odkud čtenářům informačního portálu Vlčoun.cz reportáž a fotografie poskytl slovenský kolega Lukáš Oliva.

Dobří holubi se vracejí, a tak přišel prosinec a návrat Tedomu do předlických garáží. Vyřízení nutných administrativních úkonů se ale protáhlo, a tak autobus poprvé vyjel 5. ledna 2012 na linku číslo 11.

Autobus si vede dobře a je téměř každý den nasazován výhradně na linku číslo 11, občas se objeví na lince číslo 12.


Odstavený autobus Tedom v nočních garážích. Foceno 3. března 2012.

Druhým autobusem, takřka nováčkem v předlické garáži, je kloubový plynový Irisbus Citelis CNG. Ten byl dodán v druhé polovině března a už 2. dubna byl poprvé vypraven do provozu. Vůz je standardně nasazován na celodenní pořadí linky číslo 12.

Nejvýraznější novinkou je inovace informačního systému, který pochází od společnosti Bustec.


Pohled na zadní část autobusu v Revoluční. Foceno 23. dubna 2012.

Reakce řidičů na autobus jsou vesměs kladné. Jízdní vlastnosti jsou prý skvělé, vadou na kráse je však příliš tvrdá sedačka. Cestující pro změnu vítají moderní vnitřní informační systém na LCD monitorech. Oba vozy jezdí bez větších závad.


Kloubový Tedon C18G stanicuje v zastávce Divadlo. Foceno 23. dubna 2012.

Posledním autobusem, u kterého však skončilo jen u zkušebních jízd, je polský Solaris. Cestující si jistě vzpomínají na červený kloubový autobus, který byl nasazován výhradně na trolejbusové linky.

Informační portál Vlčoun.cz jej tehdy bedlivě každý den sledoval, reportáž ze září loňského roku zhlédněte zde.


V Malé Hradební cestující odbavuje nejnovější přírůstek. Foceno 23. dubna 2012:

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!