Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Chlada: Při přípravě projektu tekly i slzy dojetí

ÚSTÍ NAD LABEM - Společně s dalšími kolegy je strůjcem projektu, ve kterém všech 26 nových trolejbusů a 30 nových autobusů v Ústí nad Labem získalo svého hrdého sportovního patrona. 

/ROZHOVOR/ Kde se inspiroval František Chlada, vedoucí zákaznického a informačního centra, řekl v rozhovoru pro Vlčoun.cz...


František Chlada držící plakát k soutěži (28. května 2015, David Koritenský).

Dobrý den, pane Chlado. Jste duševní otec projektu "Hledáme patrony nových vozů". Jak Vás napadlo vymyslet takový projekt a kde jste se vlastně inspiroval?
Dumali jsme s Janou Dvořákovou a s Petrem Táborským (externí grafik pro DP) nad tím, jak oslavit 115 let výročí založení MHD v Ústí nad Labem a mě napadlo, nějak dát veřejnosti na vědomí, koho slavného jsme za ta léta vozili. Padala jména zpěváků, herců, spisovatelů, až jsme se my tři shodli na sportovcích. Přišli nám nejlépe uchopitelní, nejméně kontroverzní, a pro naše občany nejzajímavější. Takže tímto jsem vlastně i představil tým nadšenců, kteří toto zrealizovali. Velký dík patří samozřejmě všem zaměstnancům z DP, kteří se na projektu jakkoliv podíleli, kteří pro nás vozy umyli, připravili, kteří křty fotili, kteří byli spolukřtitelé vozů, byla to krásná týmová práce. V každém týmu je někdo lídr a někdo domestik a my nebyli výjimkou. Podstatné je, že jsme v sekci trolejbusů dotáhli celý projekt do konce, zbývají ještě autobusy. Ale s takovou podporou se toho nebojím.

Proč jste zvolil zrovna sportovní osobnosti? Byly i jiné návrhy?
Ano, návrhy padaly, kromě herců a zpěváků zazněl návrh pojmenovat třeba naše vozy chemickými prvky, ale každý ústecký rodák, který zažil rozmach chemického 'rádobyprůmyslu' by toto okamžitě negoval. Chemického prostředí jsme si užili dosyta.


Na Dni otevřených dveří je František Chlada vždy vidět! (14. června 2014, Filip Vlček).

Se kterým sportovcem se Vám nejlépe spolupracovalo a proč?
Pracovalo se dobře se všemi, bylo krásné a úsměvné, jak si dámy dávaly záležet na vizuálu, hlavně na fotkách, a pánové zase na dosažených sportovních titulech, často jsme se dohadovali, zda dávat na vozy, kolikrát byl kdo kde první. Krásné bylo páčit ze sportovců jejich přezdívky a sportovní motta. Občas i tekly slzičky dojetí, že jsme si na bývalé úspěšné medailisty vzpomněli a nabídli jim takovouto formu prezentace.

Který z oslovených sportovců měl z Vaší nabídky největší radost? Jak reagoval?
Dle mého názoru krasobruslařka Lenka Kulovaná a boxer Ladislav Husárik. Tam bylo vidět, že je to skutečně potěšilo. Lenka si dojetím malinko poplakala a Láďa na křest svého vozu přivedl velkou spoustu svých kamarádů a věnoval mi plakát z mistrovství světa s podpisem. Já osobně jsem měl největší radost z určitého posunu v projektu, kdy v první fázi jsem to byl já, kdo děkoval a sděloval, že je poctěn faktem, že daný sportovec propůjčil své jméno našemu vozu. V druhé fázi to byli sami sportovci, kteří mi naopak říkali, že je to krásná a geniální myšlenka. To mi řekla paní Bára Špotáková, která spolukřtila vůz s Michalem 'Bednou' Bednaříkem, ústeckým trojskokanem, a dále mi říkali, že oni jsou poctěni, že můžou být součástí tohoto projektu. A potřást si rukou s Honzou Čalounem, Milanem Hejdukem, Lukášem Konečným, Pepou Rajchertem, Fabianou Bytyqi, Bárou Špotákovou, to za to stálo.


Unikátní projekt Hledáme patrony nových vozů (8. září 2015, David Koritenský).

Narazil jste i na někoho, kdo nabídku patronace odmítl? Neuvádějte jméno, ale důvod, prosím, ano.
Ano, narazil, u dvou. U prvního přesný důvod neznám, nějak to vyšumělo do ztracena. Poslal jsem pár mailů a textových zpráv, ale odpověď již nepřišla. U druhého – já takovou formu prezentace nechci, nemám o ní zájem. Bylo to otevřené, upřímné a svobodné rozhodnutí daného sportovce.

Jak to v praxi probíhalo od výběru jména po samotný křest?
V první fázi po získání kontaktu, ať už facebook, telefonní číslo získané od stávajícího patrona či doporučení, bylo malé představení projektu, proč to vlastně děláme, co je toho cílem. Pak osobní schůzka, kde jsem ukazoval již zpracované návrhy informačních boxů, vyplnil se dotazník a sportovec zaslal svůj sportovní příběh a profilové fotografie. Zároveň jsem si naskenoval jeho podpis a vypátral, jak chce být prezentován na voze. Nejdůležitější bylo sportovce zaujmout a důkladně vysvětlit cíl projektu – vzbudit pocit hrdosti našich občanů nad naším městem, aby viděli, kolik slavných sportovců zde prošlo a zároveň prezentovat menší sportovní oddíly a ukázat tak volnočasové aktivity našim mladým lidem, silné cílové skupině našich cestujících. Pak se tzv. připravil vůz, vždy se křtilo dávkově, vždy po cca 6 vozech, sezvali se novináři, představitelé města a vedení DP, samotní sportovci a jejich rodiny a proběhl křest. Sportovce jsem představil, a on pak spolu s někým z přítomných polil vůz šampaňským a tak ho pokřtil. Zajímavý náhled na celý projekt vnesla paní primátorka Ústí nad Labem, ing. Věra Nechybová, která je velkou fanynkou této akce, když prohlásila, že díky křtu má veřejnost možnost vidět mistry světa, Evropy, republiky apod. face to face, v přímém přenosu, může se s nimi vyfotit, získat autogram, prohodit pár slov. Jinde tu možnost jen tak nemá.


Často řadu akcí také sám moderuje (léto 2015, David Koritenský).

Jak hodnotíte podobné projekty v dalších městech, jako například Pardubice či Opava?
Projekt v Opavě neznám, budu se muset podívat, o Pardubicích vím, že jejich vozy jezdí se jmény vítězů Velké pardubické. Já myslím, že každá takováto aktivita, která zpestří cestování a zároveň prezentuje pozitivně dané město je skvělá.

Projekt skončil. Co bude dál? Chystáte něco nového?
Projekt ještě neskončil. Zbývá pokřtít 15 autobusů, sportovce máme, respektive aktuálně jsem v situaci, kdy se mi hlásí další oddíly a sportovci, ale bohužel všech 56 vozů je již obsazeno (26 trolejbusů a 30 autobusů), takže je musím odmítat. Blíží se zima a to není ono, takže na jaře dotáhneme vše do konce. V roce 2016 se koná olympiáda a my bychom rádi ve spolupráci s Muzeem města Ústí nad Labem udělali prázdninovou výstavu sportovních artefaktů našich slavných a ve finále vydali ve spolupráci s nimi publikaci – Koho všeho vozil Dopravní podnik města Ústí nad Labem za dobu své existence.


O křest nových vozů je vždy z řad veřejnosti zájem (8. září 2015, David Koritenský).

Náhodný obrázek

19399178_1329343730447131_1196473759607456667_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!