Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Chobot: Nebýt obnovy, nemáme čím jezdit

ÚSTÍ NAD LABEM - Za jeho působení se podařilo dopravní podnik zachránit natolik, že je stále čím jezdit. Nejen ale o nových vozech jsme si povídali s výkonným ředitelem Dopravního podniku města Ústí nad Labem Radkem Chobotem.

Řeč přišla také na zachování historických vozidel, prodej starších trolejbusů i důvod, proč DP opravuje trolejbus ev.č. 601...


Ředitel dopravního podniku Radek Chobot (19. prosince 2013, Filip Vlček).

Ve funkci ředitele dopravního podniku jste téměř rok a půl. Co se vám za tu dobu podařilo?
Podle mého názoru se nám především podařilo dopravní podnik zachránit. Kdybychom neprovedli tak masivní obnovu vozového parku, tak bychom asi v současné době již neměli čím jezdit. Za to patří dík všem zaměstnancům, kteří se na těchto projektech podíleli, a to ať už v minulosti, tak i nyní.

Co se naopak nepodařilo, alespoň zatím?
Nepodařilo se nám ještě dopravní podnik ekonomicky stabilizovat tak, jak bych si představoval. To je běh na dlouhou trať, ale věřím, že to dokážeme.


Nové vozy umožní dopravci vyřadit ty starší (25. prosince 2014, Filip Vlček).

Vozový park letos omládne o dalších 20 trolejbusů a 30 autobusů. Budete nějaké starší vozy vyřazovat?
Ano. Dojde k vyřazení odpovídajících počtů trolejbusů a autobusů. Trolejbusy budou vyřazeny ty, kterým končí TBZ. Autobusy musí být sešrotovány dle podmínek dotace, tedy dojde ke šrotaci 30 autobusů.

Tak masová dodávka vozů se naposledy uskutečnila v roce 1998. Pak se cestující dalších nových vozů dočkali až za několik let. Bude se situace opakovat?
Těžko předvídat. Já osobně se dlouhodobě snažím o prosazení nákupu vozidel formou rámcových dodávek s opcí tak, aby byla zaručena pravidelná roční obměna. Uvidíme jak na tom budeme ekonomicky a jestli se nám to podaří posunout dále.

O starší trolejbusy je zájem mezi soukromníky. Nabídnete je k prodeji?
O prodejích v současné době jednáme, uspěje ta nejlepší nabídka.


Radek Chobot při prvním rozhovoru pro informační portál (15. října 2013, Filip Vlček).

A co historické trolejbusy a autobusy v Ústí? Kdysi jste si posteskl, že je škoda, že v Ústí neexistuje banda nadšenců, kteří by se o historické vozy starali. Změnila se situace? A jaké vozy si tedy plánujete ponechat?
Ano změnila. Vznikla iniciativa k záchraně historických vozidel, se kterou začínáme spolupracovat. Nyní se celá spolupráce formalizuje a rozjíždí. Vypadá to zatím na trolejbusy 501 a 403, autobus 374 a tramvaj T2.

Takže se nakonec dočká obnovy i původně ústecká tramvat T2?
Spolupracujeme s inciativou na její záchranu. Tramvaj byla zastřešena a nyní připravujeme technologický postup její opravy. Určitě uvítáme pomoc všech dobrovolníků.


Řeč byla i o zachování historických trolejbusů (2. září 2014, Filip Vlček).

Prototyp trolejbusu ev.č. 601. Proč se vlastně opravuje? A když už jste se rozhodli opravit tento vůz, neuvažujete o odkoupení prvního prototypu trolejbus 22Tr z řečkovického muzea?
601 je nízkopodlažní trolejbus, kterých máme stále nedostatek. 601 měla některé závady, které se podle nás dají vyřešit rekonstrukcí a mít tak nízkopodlažní trolejbus. O odkupu neuvažujeme.

Jak si vede přepravní kontrola? Snížil se počet cestujících bez jízdenek nebo je naopak setrvalý stav?
Snažíme se stále naši přepravní kontrolu vylepšovat, a to i za skvělé spolupráce s městskou policií. Máme zhruba dvacet revizorů a stav je bohužel setrvalý.


Přepravním kontrolorům úspěšně pomáhají i strážníci (20. září 2014, Filip Vlček).

Když už jsme naťukli zaměstnance, tak v minulém rozhovoru (přímý odkaz ZDE) jste říkal, že vytváříte motivační programy pro zaměstnance. Jak jste vyhodnotili úsporu nafty v rámci tohoto programu? A co trolejbusáci? Chystáte něco i pro ně?
Motivační program na spotřebu nafty běží rok a tak ho budeme v současnosti vyhodnocovat a přemýšlet co dále. K dílčím úsporám určitě došlo. Ano, i pro trolejbusy připravujeme.

Čtenáře určitě zajímá také to, jestli se letos zvedne cena jízdného v MHD?
To je otázka na vedení města, které stanovuje tarif.

Děkuji za rozhovor.


Radek Chobot při předávání poukazů v dětském domově (19. prosince 2013, Filip Vlček).

Náhodný obrázek

20476415_1368644373183733_8138891266349731713_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!