Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Dvorecký most má nákres. Termín stavby ne

PRAHA - Nový Dvorecký most, který má vzniknout mezi Podolím a Zlíchovem, už má konkrétní podobu. Kromě zlepšení automobilového provozu by měl pomoci také tramvajové dopravě mezi Prahou 4 a Prahou 5.

Podle předpokladů by měl stát přibližně miliardu korun. ROPID má navíc už vypracovaný plán, jaké linky po mostě budou jezdit...


Pohled na provoz na mostě směrem na Síchov (vizualizace, Magistrát hl.m. Prahy).

Ze sedmi návrhů, které postoupily do druhého kola výběru, vyhodnotila komise jako nejlepší most zpracovaný ateliéry Tubes a Atelier 6. Nový Dvorecký most by měl ulehčit dopravě v okolí nábřeží a Radlické ulice, zároveň by spojil oba břehy Vltavy novou tramvajovou tratí. "Sešly se velmi kvalitní návrhy, přesto ale myslím, že se nám podařilo zvolit dobře. Návrh se snaží respektovat tradiční pražské obloukové mosty a kubistické prvky v okolí," uvedla dnes již bývalá primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová. Termín zahájení stavby bude záležet na dalším jednání s vítězem soutěže.

Součástí řešení musel být i návrh nové tramvajové a autobusové zastávky Dvorecký most, která by byla umístěna na smíchovské straně mostu. Zastávka Dvorecký most by zároveň měla umožnit přestup mezi autobusy jedoucími přes most a tramvajemi jedoucími po Podolském nábřeží. Celkově by měl most podle předběžných nákladů stát asi jednu miliardu korun. Předpokládaná výše nákladů zahrnuje i obě předmostí a kompletní technické a dopravní vybavení stavby.


Dvorecký most bude svým způsobem zajímavý (vizualizace, Magistrát hl.m. Prahy).

Dvorecký most bude mít velký význam pro tramvajovou dopravu, protože umožní propojení Prahy 4 a Prahy 5. "Bude zárodkem sledované takzvané jižní tramvajové tangenty, propojí významné tramvajové tratě od Barrandova a od Modřan a umožní v systému veřejné dopravy realizaci některých vztahů mimo centrální dopravně přetíženou oblast města, což je pro Prahu pozitivní," doplnil na závěr architekt Roman Koucký z Institutu plánování a rozvoje Prahy.

ROPID, který organizuje dopravu v Praze a okolí, v dokumentu o rozvoji linek s novým mostem již počítá. Po dostavbě Dvoreckého mostu je navržena jeho obsluha jednou tramvajovou linkou číslo 20 spojující Modřany s Braníkem, Smíchovem, Malou Stranou a Dejvicemi. Společně s tramvajovou linkou se také počítá se změnami v trasách autobusových linek. Spojení Prahy 4 a Prahy 5 s využitím linek 118, 196, 197 se výrazně urychlí a stane spolehlivějším. Po dokončení zástavby Smíchov City nový most současně umožní propojit trasy linek 118 a 167 do jedné, takže od Budějovické pojede přímá autobusová linka až k nemocnici Na Homolce.


Večerní nasvícení mostu má být poutavé (vizualizace, Magistrát hl.m. Prahy).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!