Zlínské MHD omezení nehrozí. Řidičů má dost
ZLÍN - Mnohé české dopravní podniky si v posledním období stěžují na nedostatek řidičů, často zmiňují také možné omezování dopravy. To ve zlínské městské dopravě nehrozí, alespoň zatím ne.
Dopravní společnost Zlín - Otrokovice se věnuje náboru nových řidičů zvýšenou pozornost a o nové dobré řidiče má zájem...
Řidičů má dopravní společnost dostatek (28. září 2016, Ondra Kašpárek).
"Je známo, že řidičů nákladních vozidel a autobusů začal být na trhu práce nedostatek. Starší ročníky, u kterých spousta mužů získávala řidičský průkaz pro nákladní automobily na vojně, postupně odcházejí do důchodu a u mladší generace je držitelů tohoto druhu řidičského oprávnění mnohem méně. Ve spolupráci s úřadem práce se nám však daří umožňovat zájemcům o řízení vozidla MHD potřebné rekvalifikace. Například v loňském roce jsme takto získali devět nových kolegů, letos už šest a další čtyři se právě rekvalifikují," uvedl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň.
Pro stávající zaměstnance, kteří mají zájem vykonávat práci řidiče MHD, dopravce navíc zajišťuje rekvalifikace v rámci vzdělávacích programů. Dopravní společnost Zlín - Otrokovice svými řidiči a brigádníky pokrývá rozsah přepravy a počet vypravovaných spojů městské hromadné dopravy ve Zlíně a Otrokovicích v plném rozsahu. Přesčasová práce řidičů městské dopravy dosahuje asi pěti procent.
Cestující by se tak neměli obávat omezování spojů (28. září 2016, Ondra Kašpárek).
"Přijímáme zájemce o pozici řidiče trolejbusu a autobusu z řad mužů i žen bez rozdílu věku. Pokud někdo ještě nemá potřebný řidičský průkaz a patří do kategorie osob, které jsou vedeny v evidenci úřadu práce, může se rekvalifikovat a naše dopravní společnost mu umožní získat také drážní průkaz," upřesnil ředitel. Mnozí řidiči získali u dopravní společnosti potřebnou praxi v řízení delších jízdních souprav, jako jsou osmnáctimetrová kloubové trolejbusy a autobusy.
Samozřejmě nikdo jim nemůže bránit, aby se s touto kvalifikací po několika letech ucházeli například o místa řidičů v dálkové kamionové dopravě, pokud se jim budou jevit jako atraktivnější. "Jsou i případy, že se k nám po čase získávání zkušeností u jiné dopravní firmy a porovnání všech výhod i nevýhod řidiči opět vracejí. Pokud šlo o dobrého řidiče, ani takovým comebackům se nebráníme," dodal Josef Kocháň.
I přesto dopravce nové zájemce o práci řidiče eviduje (28. září 2016, Ondra Kašpárek).