Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Lávka pro pěší na Rajské
zahradě je kompletní

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

 Začala oprava nádražní
budovy v Pardubicích

Zlínské trolejbusy zvládají i současné mrazy

ZLÍN - Extrémně nízké teploty posledních dnů kladou vysoké nároky na provoz zlínské MHD. Ale i když meteorologové naměřili v pondělí ráno ve Zlíně teplotu přes minus devatenáct stupňů, trolejbusy a autobusy vyjely...

V pondělí musel dispečink dokonce řešit hned několik mimořádností od výměny autobusů po náhradu nepojízdých trolejbusů...


Největší mrazy panují ve večerních a nočních hodinách (7. ledna 2017, Ondra Kašpárek).

"Už od konce října objednáváme naftu, jejíž teplota tuhnutí je nižší než minut 32 nebo až minus 34 stupňů Celsia. Takže zamrzání nafty ve vozidlech nám nehrozí. Avšak nízké venkovní teploty samozřejmě kladou zvýšené nároky i na ostatní součástky a mechanismy vozidel MHD a proti běžným klimatickým podmínkám se poruchovost veškeré techniky zvyšuje," uvedl vedoucí údržby Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Antonín Červenka.

Dochází k častějším poruchám vzduchových okruhů, palivových systémů, přimrzají dveře vozidel, nelze provádět mokré čištění interiérů ani karoserií vozidel, kvůli nutnosti vytápění se také výrazně zvyšuje spotřeba pohonných hmot a elektřiny. 


Mrazy přispívají k častější poruchovosti vozů (7. ledna 2017, Ondra Kašpárek).

Pondělní ráno 9. ledna 2017 si vyžádalo v MHD několik mimořádných kroků. Na linku 4 musel vyjet místo jednoho trolejbusu autobus, místo nepojízdného kloubového autobusu vypravili dispečeři ráno na Kudlov dva krátké autobusy. Některé vozy se musely z důvodu technických závad vyměňovat. Přesto zpoždění na linkách nepřesáhla během mrazivého rána deset minut. Aby byla vozidla MHD připravena k výjezdu, povolala Dopravní společnost Zlín - Otrokovice na pracoviště už na půl třetí ráno navíc tři pracovníky.

"Většina našich vozidel parkuje v areálu depa pod širým nebem. Během zhruba hodiny a půl od nás ráno vyjíždí na linky v pracovních dnech až 73 trolejbusů a autobusů. Zejména po delším víkendovém odstavení lze za mrazů očekávat více nahodilých problémů. Přitom jakékoli opravy vozů ve venkovním prostředí jsou při nízkých teplotách pro naše automechaniky extrémně náročné a vysilující," dodává Antonín Červenka.


Také pondělní ráno patřilo mezi problematické (7. ledna 2017, Ondra Kašpárek).

Jízda s vozidlem, které je promrzlé po víkendu, je náročnější i pro řidiče. Naštěstí mají na všech točnách, kde vyrovnávají čas, k dispozici odpočívárny s varnými konvicemi i mikrovlnnými troubami, takže se mohou během směny zahřát například horkým čajem nebo teplou svačinou.

"Nechtěl bych současné počasí hodnotit jako něco mimořádného. V podstatě je to normální zima, na jejíž projevy jsme během několika mírných zimních období pozapomněli. Držíme pohotovosti, více se zaměřujeme i na preventivní údržbu, povoláváme do služeb pracovníky navíc, připravujeme rezervní vozidla. Pokud nás počasí nezaskočí nějakou vysloveně kalamitní situaci, například několikamilimetrovou souvislou námrazu na trolejích, věřím, že i každé mrazivé ráno vyjedeme a dovezeme všechny cestující, kam potřebují," dodal ředitel Josef Kocháň.


Idylka jen na první pohled. Vozy jsou vystaveny mrazům (7. ledna 2017, Ondra Kašpárek).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!