Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Hroutící se dům dvakrát brzdil zlínskou MHD

ZLÍN - Obrovské komplikace a zmatky v městské dopravě způsobil v pondělí a úterý objekt v Sokolské ulici, který se začal hroutit. Opakovaně bylo nutné uzavřít ulici a zastavit trolejbusový provoz.

Řada trolejbusových linek musela být odkloněna, jiné byly zkráceny. Výrazně však pomohly trolejbusy s dieselagregátem...


Uzavřená Sokolská ulice v Cigánově (8. března 2016, MÚ Zlín).

Poprvé byla doprava narušena v pondělí okolo 17.00 hodiny, kdy se rekonstruovaný objekt v blízkosti zastávky Cigánov v Sokolské ulici začal sesouvat. Policie také požádala o odpojení trolejového vedení. "Byli jsme postaveni před úkol zajistit pro naše trolejbusy a autobusy co nejrychleji náhradní trasy a minimalizovat negativní dopady tohoto velkého zásahu do systému MHD na cestující," uvedl hlavní dispečer Josef Polách. Z obou stran uzavřeného místa v lokalitě Cigánov se navíc sjelo a zůstalo stát před červeno-bílou policejní páskou několik trolejbusů na linkách 2, 4, 8 a 9. Další trolejbusy, které byly vybaveny dieselagregáty, a také autobusové spoje linky 36 do Kostelce a Velíkové posílali dispečeři po objízdné trase Benešovým nábřežím směrem k nemocnici.

Trolejbusy bez dieselagregátu měly k dispozici pouze trasu po Štefánikově ulici. Tyto trolejbusy se potom otáčely buď na točně linky 2 Bartošova čtvrť nebo nouzově v areálu vozovny na Podvesné XVII a odtud se znovu vracely po Štefánikově ulici do centra města. Pro obsluhu zastávek na Zálešné Padělkách a Kútech vypravili dispečeři zvláštní autobus, který jezdil mezi vozovnou DSZO, Sokolovnou a po lince 4 na točnu Vršava.


Trolejbus ev.č. 405 na objízdné trase u vozovny (8. března 2016, Adam Bartoš).

Na uzavřené místo byl povolán také montážní vůz trolejového vedení pro případnou asistenci. Zhruba v 18.30 hodin policisté povolili pomalý kyvadlový průjezd vozidel MHD kolem nebezpečného domu a dispečeři mohli náhradní trasy zrušit. V noci pak došlo k odbourání části dobu, díky čemu pominulo vysoké riziko zřícení a tím také ohrožení provozu na přilehlé Sokolské ulici. "Na možné zřícení rekonstruovaného domu upozornila telefonicky na linku 112 jeho majitelka. Na místě zasahovala i městská policie," poznamenal mluvčí Zlína Zdeněk Dvořák.

V úterý se zřítila část domu, v noci padl celý

V úterý odpoledne, i přes noční ubourání části domu, však stavba pohrozila znovu. Dispečink dopravní společnosti Zlín - Otrokovice dostal informaci o novém nebezpečí v tomto místě zhruba ve 12.40 hodin. Zprvu policie umožňovala průjezd trolejbusům a autobusům kyvadlově v jednom jízdním pruhu vzdálenějším od nebezpečné stavby, což některé spoje několik minut zpožďovalo. Ve 13.25 hodin pak byo vydáno rozhodnutí o úplném uzavření ulice.

Později pak padlo definitivní rozhodnutí. "Dům na ulici Sokolská nedaleko centra Zlína bude stržen. V úterý odpoledne došlo k samovolnému zhroucení jednoho z jeho rohů," uvedl v odpoledních hodinách Zdeněk Dvořák, tiskový mluvčí města Zlína s tím, že ulice zůstane uzavřená až do provedení demolice domu.


Dům v úterý odpoledne, V noci byl zdemolován (8. března 2016, MÚ Zlín).

Dispečeři proto opět přistoupili k odklonění MHD. Uzavírka se opět dotkla trolejbusů na linkách 2, 4, 8 a 9 a autobusů na linkách 34, 35 a 36. Autobusy a trolejbusy, které jsou vybaveny pomocným dieselagregátem a mohou jezdit mimo trakční vedení, využívaly objízdnou trasu po Benešově nábřeží. Trolejbusy bez dieselagregátu jezdily směrem k Baťově nemocnici a zpět jen po Štefánikově ulici, od vozovny pak byl nasazen náhradní autobus, který obsluhoval zastávky na Zálešné, Padělkách, Kútech a otáčel se na točně Vršava.

Na linkách, kterých se uzavírka týká, vznikají zpoždění přibližně do deseti minut. Cestující jsou informováni zvláštními hláškami na informačních panelech na důležitých zastávkách. Rozsah zpoždění a reálný pohyb vozidel MHD mohli zájemci sledovat také online na internetu na stránkách Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice.


Pohled na zmatky v blízkosti vozovny (8. března 2016, Adam Bartoš).

Teprve až středa přinesla definitivní dobrou zprávu. Od 2.30 hodin byla Sokolská ulice ve Zlíně opět plně zprůjezdněná. "Dům, u kterého hrozilo nebezpečí sesutí, hasiči během noci zbourali pomocí speciálního pásového rypadla do úrovně prvního patra. Nyní už není nebezpečný," uvedl ve středu odpoledne tiskový mluvčí města Zlína Zdeněk Dvořák. Kvůli hroutícímu se objektu bylo nutné evakuovat také 19 lidí z přilehlého domu. "Náklady, které měly městu a jeho organizacím vznikly, bude následně radnice vymáhat po majitelce objektu," ujistil náměstek primátora Ondřej Běták. 

Překvapivé rozhodnutí pak přišlo odpoledne, majitelka totiž dům hodlá obnovit v původní podobě. "K tomuto záměru nepotřebuje žádná další povolení, plánovaný záměr je v souladu s již vydaným stavebním povolením na rekonstrukci objektu a přístavbu," sdělil Petr Skácel, vedoucí jmenovaného odboru. Dodal, že dle majitelky domu již přípravy na obnovu začaly. Ihned také zahájí další nutné kroky vyplývající ze stavebního zákona.


Část trasy obslužila náhradní autobusová doprava (8. března 2016, Adam Bartoš).

Ze strany Odboru stavebních a dopravních řízení magistrátu majitelce domu či najatému statikovi žádný postih nehrozí. Případ však vyšetřuje Policie ČR jako obecné ohrožení z nedbalosti. Město Zlín zároveň sčítá náklady, které s řešení krizové situace v posledních dvou dnech mělo. Půjde především o přerušení provozu MHD a zajištění provozu na objízdných trasách, nasazení Technických služeb při úklidu komunikací, zaplacení náhradního ubytování pro 13 evakuovaných osob nebo stravu pro desítky zasahujících hasičů a policistů. "Tyto náklady budeme vymáhat po majitelce objektu," dodal Běták.

Výrazně pomohly trolejbusy s dieselagregátem

Dopravní společnost Zlín - Otrokovice se se situací vypořádala vcelku rychle. "V takových chvílích velmi oceňujeme nezávislý pohon trolejbusů s dieselagregáty, protože mohou využít též objízdných tras, kde není instalováno trolejové vedení. Řadu takových trolejbusů jsme v posledních letech pořídili s využitím dotací z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava," uvedl ředitel dopravní společnosti Josef Kocháň.


DIspečerům také pomohly vozy s dieselagregátem (8. března 2016, Adam Bartoš).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!