Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Zlínský dopravce si vyučí vlastní mechaniky

ZLÍN - Je snadné získat do dílen Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice šikovného automechanika či autoelektrikáře a nahrazovat starší pracovníky, kteří odcházejí do důchodu? Ne tak docela.

Ukazuje se, a touto cestou se chce dopravce vydat, že nejlepší cestou je vychovávat si mechanika již od jeho učňovských let...


Diagnostická soustava pro diagnostiku autobusů (14. června 2015, DSZO).

Když se dnes na úseku údržby vozidel MHD v Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice uvolní místo a firma zveřejní inzerát, obvykle se několik zájemců přihlásí. "Pokud se nám podaří vybrat mezi uchazeči toho, kdo má o práci skutečně zájem, trvá to nejméně rok a půl až dva roky, než se skutečně zapracuje na všechny odbornosti, které jsou při údržbě vozidel MHD potřebné, a stane se z něj plnohodnotná náhrada za toho, kdo odešel do důchodu. Není jednoduché získat kvalitního člověka," řekl vedoucí úseku údržby vozidel Dopraví společnost Zlín - Otrokovice Antonín Červenka. Je přesvědčen, že by bylo vhodnější vrátit se k fungujícímu systému z minulosti, kdy si firmy vychovávaly už své učně.

V úseku údržby pracuje v podniku přibližně sedm desítek lidí. Letos budou odcházet tři mechanici do důchodu, potom další a během pěti let by se zde měla vyměnit téměř třetina pracovníků. "Snažíme se proto o navázání přímé spolupráce s učilišti a s jejich žáky. Učni automechanici a autoelektrikáři si u nás mohou domluvit svou odbornou praxi a my se jim budeme věnovat. Něco je tu naučíme a také je budeme sledovat, jak jsou zdatní a zdali by měli k práci na údržbě vozidel MHD skutečně vztah. Těm, kteří se osvědčí, nabídneme trvalý pracovní poměr," uvedl ředitel Josef Kocháň.


I s takovými segmenty musí mechanici umět pracovat (14. června 2015, DSZO).

Zaměstnání u stabilní městské dopravní společnosti dává pracovníkům mnohé benefity, které v některých malých soukromých autoservisech nebývají samozřejmostí. "Pracovní prostředí, bezpečnost práce, ochranné pomůcky, moderní vybavení, pravidelná výplata, důsledné dodržování zákoníku práce, bezplatná přeprava v MHD. Mnozí auto a elektromechanici u nás zůstávají od vyučení po celý život," dodal Antonín Červenka.

Dnes už také profese automechanika v městské dopravě znamená nejen práce svářečské, strojařské, zámečnické či lakýrnické, ale také spoustu vysoce kvalifikovaných úkonů například s notebookem při diagnostice vozidla. Moderní trolejbus má v sobě až 24 řídicích jednotek, jejichž údaje je třeba při údržbě načítat a vyhodnocovat.


Technické zázemí je prezentováno na Dnech otevřených dveří (14. června 2015, DSZO).

Téměř každý pracovník údržby vozidel také získá profesní průkaz a řidičský průkaz pro trolejbusy a autobusy, takže je schopný v případě potřeby také usednout za volant a jezdit s cestujícími, pokud si chce například přivydělat nebo pokud je to potřebné pro obsazení služeb při nějakém přechodném nedostatku pravidelných řidičů. 

Na zajišťování odborné praxe přibližně čtyř učňů od příštího školního roku už se Dopravní společnost Zlín - Otrokovice dohodla se Střední průmyslovou školou v Otrokovicích. "Na podobné spolupráci se v případě zájmu můžeme domluvit i s dalšími školami a jejich žáky v našem regionu," dodal ředitel Kocháň. Antonín Červenka závěrem dodal, že bylo období, kdy se říkalo, že zajišťování odborné praxe učňů ve firmách je drahé a že to zabírá čas a prostory. "Ukazuje se ale, že se to z dlouhodobého hlediska může vyplácet."


Každodenní potřeby mechaniků dopravní společnosti (14. června 2015, DSZO).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!