Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

Nízkopodlažní kloubák ve Zlíně slaví 10 let

ZLÍN - Rovných deset let uplynulo v pátek 1. května 2015 od zařazení prvního kloubového nízkopodlažního trolejbusu do pravidelného provozu s cestujícími ve Zlíně. Jde o trolejbus ev.č. 401.

Tento vůz je stále v dobré kondici, a v den svých kulatých narozenin vozil cestující na lince číslo 2 mezi Zlínem a Otrokovicemi...


Trolejbus ev.č. 401 před svými narozeninami (30. dubna 2015, Vojtěch Cekota DSZO).

"Cestující už si na nízkopodlažní vozidla v MHD zvykli a považují je za standard. Před deseti lety to byla horká novinka, a tak stojí za to, trochu si toto výročí připomenout," řekl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň.

Prototyp jezdil v Plzni či Ústí

Zlínským prvomájovým desetiletým jubilantem je kloubový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus s dieselagregátem evidenčního čísla 401. Byl vyroben v roce 2004 ve Škodě Electric v Plzni jako prototyp a řadu měsíců sloužil výrobci jako předváděcí vozidlo. Dříve než se na konci dubna 2005 dostal tento vůz natrvalo do Zlína, jezdil už u dopravních podniků v Plzni, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích a v Brně.

Za celou dobu neměl vážnější poruchu ani nebyl dlouhodobě odstaven. Přepravil tisíce a tisíce cestujících. Počítadlo na jeho tachometru ukazovalo na konci letošního dubna něco přes 775 tisíc najetých kilometrů.


Trolejbus ev.č. 413 v Otrokovicích (21. prosince 2014, Martin Kolář).

"Tento vůz i další podobné, které jsme nakupovali, se v provozu osvědčily. Objevují se u nich spíše jen drobnější technické závady. Jsou natolik kvalitní, že zatím nemusely projít žádnou generálkou. Odhaduji, že by náš první nízkopodlažní kloubový trolejbus mohl bez problémů jezdit i dalších deset let a vydržet možná až 1,2 milionu kilometrů," dodal Petr Červený ze střediska údržby vozidel dopravní společnosti.

Vůbec první nízkopodlažní trolejbus, a sice sólo vůz typu Škoda 24 Tr ev.č. 202, začal jezdit ve Zlíně v prosinci 2004 a Dopravní společnost Zlín - Otrokovice jich postupně pořídila 20 kusů. Kloubových trolejbusů Škoda 25 Tr, k nimž patří i letošní prvomájový jubilant, jezdí ve Zlíně a Otrokovicích 13 kusů.


Nízkopodlažní trolejbusy jsou součástí zlínské MHD (14. března 2015, Martin Kolář).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!