Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Pardubice od Škody koupily
další trolejbusy 32Tr

 Táborští strojvedoucí
se školí na RegioFoxech

 Ostravská MHD velkolepě
oslaví výročí 130 let

 Do pěti let by mohly vyjet
tramvaje do Komořan

Nízkopodlažní kloubák ve Zlíně slaví 10 let

ZLÍN - Rovných deset let uplynulo v pátek 1. května 2015 od zařazení prvního kloubového nízkopodlažního trolejbusu do pravidelného provozu s cestujícími ve Zlíně. Jde o trolejbus ev.č. 401.

Tento vůz je stále v dobré kondici, a v den svých kulatých narozenin vozil cestující na lince číslo 2 mezi Zlínem a Otrokovicemi...


Trolejbus ev.č. 401 před svými narozeninami (30. dubna 2015, Vojtěch Cekota DSZO).

"Cestující už si na nízkopodlažní vozidla v MHD zvykli a považují je za standard. Před deseti lety to byla horká novinka, a tak stojí za to, trochu si toto výročí připomenout," řekl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň.

Prototyp jezdil v Plzni či Ústí

Zlínským prvomájovým desetiletým jubilantem je kloubový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus s dieselagregátem evidenčního čísla 401. Byl vyroben v roce 2004 ve Škodě Electric v Plzni jako prototyp a řadu měsíců sloužil výrobci jako předváděcí vozidlo. Dříve než se na konci dubna 2005 dostal tento vůz natrvalo do Zlína, jezdil už u dopravních podniků v Plzni, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích a v Brně.

Za celou dobu neměl vážnější poruchu ani nebyl dlouhodobě odstaven. Přepravil tisíce a tisíce cestujících. Počítadlo na jeho tachometru ukazovalo na konci letošního dubna něco přes 775 tisíc najetých kilometrů.


Trolejbus ev.č. 413 v Otrokovicích (21. prosince 2014, Martin Kolář).

"Tento vůz i další podobné, které jsme nakupovali, se v provozu osvědčily. Objevují se u nich spíše jen drobnější technické závady. Jsou natolik kvalitní, že zatím nemusely projít žádnou generálkou. Odhaduji, že by náš první nízkopodlažní kloubový trolejbus mohl bez problémů jezdit i dalších deset let a vydržet možná až 1,2 milionu kilometrů," dodal Petr Červený ze střediska údržby vozidel dopravní společnosti.

Vůbec první nízkopodlažní trolejbus, a sice sólo vůz typu Škoda 24 Tr ev.č. 202, začal jezdit ve Zlíně v prosinci 2004 a Dopravní společnost Zlín - Otrokovice jich postupně pořídila 20 kusů. Kloubových trolejbusů Škoda 25 Tr, k nimž patří i letošní prvomájový jubilant, jezdí ve Zlíně a Otrokovicích 13 kusů.


Nízkopodlažní trolejbusy jsou součástí zlínské MHD (14. března 2015, Martin Kolář).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- zlinsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!