Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Škodovka zahájila zkoušky 32Tr pro Vilnius

PLZEŇ - První trolejbus Škoda 32Tr pro společnost Vilniaus viešasis transportas zahájil v Plzni typové zkoušky a homologační proces. Tento milník představuje významný posun ve výrobě 91 trolejbusů pro Vilnius.

První vozidlo absolvuje rozsáhlý seznam povinných zkoušek, zahrnující přibližně 2 500 km jízdy, které mají zajistit spolehlivost a provozní vlastnosti...


Homologace trolejbusů 32Tr pro Vilnius (28. března 2024, Škoda)

"Se Škoda Group spolupracujeme již více než 60 let a za tu dobu jsme vyzkoušeli řadu modelů vozidel veřejné dopravy. Jsme rádi, že se díky nutnosti obnovy trolejbusové flotily naše cesty opět zkřížily, a jsme přesvědčeni, že nové trolejbusy zajistí bezpečné a rychlé cestování v hlavním městě Litvy. Celý Vilnius netrpělivě očekává nové trolejbusy, jejichž první část k nám dorazí ještě letos a druhá část pak na začátku roku 2025," uvedl Ignas Degutis, ředitel Dopravního podniku města Vilnius.

"Jsme hotovi s montáží prvního trolejbusu, který nyní prochází typovými zkouškami a homologací. S dalšími 12 trolejbusy, které jsou v současné době ve fázi výroby v souladu s výrobním harmonogramem," uvedl Radek Svoboda, Managing Director Škoda Electric ve Škoda Group. První trolejbus Škoda 32Tr zahájil sérii testovacích procedur, zahrnujících ujetí přibližně 2500 kilometrů v ulicích Plzně. Tyto komplexní testy jsou klíčové pro zajištění spolehlivosti, bezpečnosti a výkonnosti vozidel a jejich cílem je potvrdit připravenost vozidla k provozu ve Vilniusu. Každé další vozidlo ze zakázky pak musí ujet 250 km v ulicích města, než bude připraveno k předání zákazníkovi.


Homologace trolejbusů 32Tr pro Vilnius (28. března 2024, Škoda)

Trakční baterie instalované v těchto vozidlech umožňují autonomní jízdu na vzdálenost nejméně 20 kilometrů. Trolejbusy jsou dále vybaveny kamerovými systémy pro lepší monitorování provozu a také systémem "Mirror Eye", který nahrazuje boční vnější zpětná zrcátka a zajišťuje bezpečnost cestujících i chodců. V neposlední řadě jsou trolejbusy po stranách opatřeny senzory, které monitorují pohyb cestujících v jejich okolí.

Smlouva s dopravcem Vilniaus viešasis transportas zahrnuje dodávku 91 trolejbusů Škoda 32Tr v celkové hodnotě přes 52 milionů eur. Součástí zakázky je také smlouva na dodávku náhradních dílů potřebných pro pravidelnou údržbu trolejbusů po dobu prvních 5 let provozu. Flotila trolejbusů dorazí do Vilniusu v letech 2024 až 2025. Její přítomnost pomůže zachovat čistší a zdravější životní prostředí pro obyvatele litevského hlavního města.


Homologace trolejbusů 32Tr pro Vilnius (28. března 2024, Škoda)

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!