Tramvaje české Škodovky vyjely v Chemnitz
NĚMECKO, PLZEŇ - Tramvaje české společnosti Škoda Transportation slavnostně zahájily provoz s cestujícími v německém Chemnitz. Jde o obousměrná stoprocentně nízkopodlažní vozidla vycházející z modelu ForCity.
Plzeňská společnost dodává do německého města celkem čtrnáct moderních vozidel nové konstrukce, další desítky poputují do dalších měst...
Slavnostní zahájení provozu nových tramvají (25. září 2019, Škoda Transportation).
"Dnešním dnem vyrazily v Chemnitzu do provozu první dvě tramvaje ze Škodovky. Cestující mohou využívat nové tramvaje s nejmodernějšími technologiemi vyrobené z nerezové oceli, se vzduchovým vypružením, bezpřevodovkovým pohonem a s motory osazenými permanentními magnety. Vozidla nabízejí plně bezbariérový pohyb," řekl ve středu 25. září Zdeněk Majer, člen představenstva a Senior Viceprezident pro Obchod, skupiny Škoda Transportation. "Jde o první město v Německu, kde slouží v provozu s cestujícími tramvaje vyrobené v plzeňském závodě Škody Transportation. Tato zakázka dokazuje, že naše tramvaje ForCity mohou uspět ve veřejné dopravě západoevropských měst i v konkurenci největších světových firem," doplnil Majer s tím, že na německém trhu se české firmě v posledních letech daří. Celkem osmdesát nových moderních tramvají zamíří v příštích letech na tratě mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg.
Škoda Transportation zvítězila v tendru na dodávku tramvají pro dopravní podnik města Chemnitz v červnu 2016. Celková cena zakázky je zhruba 950 milionů korun. Dopravní podnik v Chemnitzu tím získává moderní nízkopodlažní vozidla splňující nejnovější německé požadavky na plnou bezbariérovost. Škoda Transportation dodala do Chemnitz tramvaje nové koncepce s nápravnicovými podvozky. Skříň vozidla je vyrobena z nerezové oceli, pevnostně je vozidlo navrženo jako příměstský vůz s rychlostí až 80 kilometrů za hodinu.
Nová ulička umožní průjezd invalidního vozíčku
V moderním interiéru vozidla, využívající nejnovější poznatky z vývoje kompozitů, je podlaha v podélné uličce zcela rovná a odpadly tak podélné rampy. Široká ulička bez podélných sklonů umožňuje s běžným vozíčkem nouzový průjezd podél celého vozidla. V kombinaci se vzduchovým vypružením, udržující nástupní hranu ve stejné výši bez ohledu na zatížení vozidla a s ohledem na nové normy ve veřejné dopravě je umožněno na novém nástupišti nastupovat s vozíčky nebo dětskými kočárky bez použití přídavných ramp. "Nabízí se přirovnání ke komfortnímu nástupu obvyklému v metru," poznamenal mluvčí Škodovky Michal Tobrman.
Nové tramvaje jsou pro Chemnitz velkou událostí (25. září 2019, Škoda Transportation).
"Vozy mají novou generaci osvědčeného elektrického pohonu a software. Jednalo se o kompletní vývoj nové tramvaje, za což patří velký dík především projektantům ze skupiny Škoda Transportation. Rovněž je nám ctí, že jsme mohli spolupracovat se špičkovými odborníky z dopravním podniku v Chemnitzu," dodal hlavní inženýr projektu tramvaje ForCity pro Chemnitz Jaroslav Kulhánek.
Tramvaj je samozřejmě vybavena klimatizací jak v prostoru řidiče, tak i v prostoru pro cestující. Vozidlo navíc disponuje přehledným informačním systémem a novým sofistikovaným audiosystémem pro zrakově postižené. V prostoru cestujících se nalézají také dva velké multifunkční prostory pro až čtyři invalidní vozíky nebo dětské kočárky, případně pro čtyři až šest jízdních kol. Délka tramvaje je 31,4 metrů, široká je 2,65 metrů. Celková kapacita tramvaje pro Chemnitz dosahuje až 281 cestujících, z toho je 64 sedících.
Chemnitz první ForCity Alfa testoval již v roce 2012
Už v roce 2012 vozila cestující v testovacím provozu v Chemnitzu pražská tramvají ForCity Alfa. Tehdejší provoz byl vyhodnocen velice úspěšně a stal se základem pro později úspěšnou nabídku. Další dvě tramvaje ForCity Smart Artic vyrobené ve finské Škodě Transtech jsou v provozu ve městě Schöneiche nedaleko Berlína. Škoda Transportation navíc loni v červnu zvítězila v tendru na dodávku moderních tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr. Celkem osmdesát tramvají v základní dodávce bude provozováno na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. Celková hodnota zakázky je řádově několik miliard korun.
V první den jezdily s květinovou výzdobou (25. září 2019, Škoda Transportation).