Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Zbrusu nové autobusy MAN už jezdí Děčínem

DĚČÍN - Prvních deset z celkem dvaceti jedna autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn zařadil Dopravní podnik města Děčína do běžného provozu. Tomu předcházelo jejich středeční slavnostní představení.

Dopravní podnik města Děčína udělal výrazný krok směrem ke zlepšování životního prostředí používáním ekologických paliv...


Kloubový autobus linky 202 v Teplické ulici v Bynově (12. dubna 2018, František Živnůstka).

Děčín se rozhodl pořídit dvacet jedna autobusů s pohonem na zemní plyn především kvůli levnější, ekologičtější a bezpečnější alternativě k benzinu či naftě. První z nich začaly ve čtvrtek 12. dubna brázdit ulice města. Společně s nimi pak začala sloužit také nová plnička, která bude sloužit pro tankování autobusů i aut. "Pořizujeme osmnáct solo autobusů a tři kloubové. Dodávka od společnosti MAN je rozdělena do dvou částí. Deset máme již k dispozici a postupně je budeme uvádět do provozu, zbylých jedenáct bude dodáno v srpnu," řekl Bohumil Bárta, ředitel Dopravního podniku města Děčín.

Po zaškolení posádek budou vozidla nasazena do provozu na všech linkách. Výjimkou bude linka číslo 4 ve směru do Březin, kde je nižší průjezdná výška viaduktu. "V dnešní době je nutné myslet ekologicky a jako město bychom měli jít příkladem. Výrazné snížení emisí pevných částic, výrazné omezení kouřivosti a v neposlední řadě tišší chod motoru v městské hromadné dopravě je zvláště pro polohu našeho města krok správným směrem," řekl Jiří Anděl, náměstek primátorky.


Kloubový autobus MAN na točně v Bynově (12. dubna 2018, František Živnůstka).

Médium CNG není příznivé jen z ekologické stránky, cena a spotřeba vychází ve srovnání s naftovým pohonem ekonomičtěji. Pořízení autobusů vyšlo na zhruba 130 milionů korun, dotace pak činila 85 procent. Autobusy ale nejsou jedinými vozidly, která budou jezdit v ulicích města. Radnice plánuje pořízení také služebních vozů na toto ekologické médium. "Chceme snižovat ekologickou zátěž, rozhodli jsme se tedy pořídit služební vůz s pohonem na CNG," dodal Anděl. 

MAN vysoutěžil dodávku autobusů v tendru, kterého se zúčastnili dohromady čtyři konkurenční výrobci autobusů. Jediným kritériem výběru byla pořizovací cena, přičemž součástí dodávky je rovněž vybavení a vyškolení servisu Dopravního podniku města Děčína tak, aby si mohl na vozidlech samostatně provádět údržbu, záruční i pozáruční servis. Zbývající autobusy má české zastoupení MAN Truck & Bus dodat nejpozději do konce srpna 2018.


Přestávka autobusu MAN v Jalůvčí (12. dubna 2018, František Živnůstka).

Městské nízkopodlažní autobusy ve dvanáctimetrovém provedení disponují třemi širokými dveřmi, osmnáctimetrové potom umožňují rychlou obměnu cestujících díky čtyřem širokým vstupům. Celková obsaditelnost sólo autobusů činí 83 osob, z toho je pro pasažéry 32 míst k sezení. Kloubové autobusy mají celkovou kapacitu 165 osob, z čehož pro sedící cestují je určeno 42 míst. Všechna vozidla jsou vybavena systémem pro automatické počítání cestujících. Interiér vozidel je monitorován kamerami, což přispívá bezpečnosti cestování. Součástí vozidel jsou informační a odbavovací systémy.

Pracoviště řidiče je koncipováno se zaměřením na co nejsnadnější obsluhu vozidla a ergonomii. Nechybí zde chladnička na nápoje řidiče a výbava zahrnuje i například rádio. Pohon vozidel zajišťují motory MAN E2876 o výkonu 200 kW, respektive 228 kW v případě kloubových autobusů. Převody rychlostí má na starosti čtyřstupňová automatická převodovka Voith.


Celkem bude Děčínem jezdit 21 nových autobusů (12. dubna 2018, František Živnůstka).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!