Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Počet řidiček u teplické Arrivy pozvolna stoupá

TEPLICE - I společnost Arriva Teplice se potýká s celorepublikovým problémem, a sice nedostatkem řidičů. Při řešení situace vsadila na něžné pohlaví a rozhodla se do řidičských kabin přilákat více žen.

O tom, jak se to osvědčilo, povyprávěly řidičky z povolání. Oslovili jsme zkušenější Helenu a Marcelu i nováčky Michaelu a Helču...


Teplická Arriva zaměstnává větší počet řidiček (13. října 2015, Arriva Teplice).

"V Ústeckém kraji je málo pracovních příležitostí a já věděla, že Arriva shání nové řidiče, tak jsem si na vlastní náklady udělala autoškolu a přihlásila se. Ráda řídím, nebojím se a byla jsem přesvědčená, že mě tahle práce bude bavit. Dřív jsem občas řídila dodávku a moc se mi to líbilo," vysvětluje spokojeně Helena, co ji před rokem motivovalo stát se řidičkou. Její jmenovkyně Helča, jedna z nejčerstvějších řidiček teplické Arrivy, se také potýkala s nedostatkem pracovních příležitostí. "Byla jsem rok bez práce a potřebovala jsem nějakou jistotu a stabilitu – tady jsem ji našla."

Svého rozhodnutí v žádném případě nelitují, i když začátky byly trošku zvláštní. „Začínala jsem v době, kdy nás řidiček bylo málo, takže cestující vypadali hodně překvapeně, když za volantem autobusu spatřili ženu. Byli zvyklí, že ženy řídí spíše trolejbus,“ svěřila Helena své dojmy. Totéž potvrzuje i Michaela, která začala pracovat jako řidička teprve letos v létě. 

Kdysi bylo jen pět řidiček

Teplicemi se před rokem prohánělo jen pět statečných. Volanty zdejších trolejbusů i autobusů sice vzaly řidičky do svých rukou už v šedesátých letech, ale tenkrát je k tomu přivedlo zrušení služby průvodčích zastávané v drtivé většině případů ženami. Bývalé zaměstnankyně dopravních podniků tedy nacházely nové uplatnění ve spřízněném oboru. Dnes by si tuto profesi možná vybraly i bez předchozí zkušenosti s dopravou. "K nám ženám jsou lidé vstřícnější," dodává navíc Marcela, která už si odřídila 8 let. Ovládá všechny typy trolejbusů a autobusů tak dobře, že se dokonce stala školitelkou a učí nováčky tajům jízdy s trolejbusem. "Jako nevýhodu pro ženy ale vidím, že muži řídící osobní auta si na ženu řidičku někdy víc dovolí," přiznává.


Řidičky mnohdy budí respekt před řidiči i cestujícími (13. října 2015, Arriva Teplice).

Povolání řidiče autobusu a trolejbusu už přitom dávno není jen doménou mužů jako v době, kdy ovládání těžkých vozidel vyžadovalo větší fyzickou sílu. Nové moderní autobusy a trolejbusy se řídí podobně lehce jako třeba tahače kamionů. Ačkoli samotné řízení je dnes snazší, psychická zátěž řidičů se naopak zvyšuje. Jak ji kdo zvládne, už vůbec nezáleží na tělesné síle, ale na osobnosti – další důvod, proč by ženy měly chlapům s dopravou pomoct. Řidičky jsou většinou asertivnější, nemají sklon k chlapáckému závodění, mnohdy dokážou lépe vycházet s cestujícími a předcházet případným konfliktům.

Během velké náborové kampaně k zajištění nových řidiček a řidičů se ženy na celkovém počtu přihlášených adeptů podílely 40 procenty. Do přípravy na získání řidičského oprávnění k řízení autobusu se jich zapojilo celkem 21 a pouhé 4 ukončily své působení ještě před nástupem do pracovního poměru. Dnes už jich na silnicích v Teplicích a okolí potkáváme 12, z toho 3 si stihly rozšířit řidičské oprávnění i o průkaz způsobilosti k řízení trolejbusu. "V první řadě mám odpovědnost sama za sebe, nechci, aby se něco stalo. Když tedy ochráním sama sebe, budou v bezpečí i cestující," dodala žensky Helča.

Řidičky tvoří třináctiprocentní podíl 

Do konce roku mělo za volanty usednout dalších 5 žen, které si koncem roku osvojovaly zkušenosti pod dohledem učitele autoškoly. Arriva Teplice by přinesl třináctiprocentní podíl žen v řadách řidičů. Doufáme tedy, že budou se svou profesí spokojené a že i cestující ocení snahu o zajištění bezpečné a bezproblémové dopravy. Ta je pro společnost Arriva Teplice hlavním důvodem k usilování o další ženy za volantem.


Úsměv řidičkám nikdy nechybí (13. října 2015, Arriva Teplice).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!