Get Adobe Flash player

První souprava metra pro Sofii je již dokončená

PLZEŇ, SOFIA - Škoda Group, přední evropský výrobce řešení pro bezemisní mobilitu, minulý týden v plzeňském výrobním areálu slavnostně představila čtyřvozovou soupravu metra pro bulharskou Sofii.

Jde o součást kontraktu uzavřeného s tamním provozovatelem metra Metropoliten EAD na dodávku osmi moderních vlakových souprav...


Nové metro pro bulharskou Sofii (září 2025, Škoda Group

Projekt navazuje na dlouholetou tradici dodávek vozidel pro městskou hromadnou dopravu v Bulharsku, kdy například od roku 2010 dodala Škoda Group do pěti bulharských měst 210 trolejbusů. Zároveň jde o významný krok ve spolupráci českého železničního průmyslu a Bulharska v oblasti modernizace veřejné dopravy. Kontrakt v hodnotě více než 1,6 miliardy Kč zahrnuje celkem osm čtyřvozových souprav. Výroba probíhá v závodech Škoda Group v Plzni a Ostravě.

"Představení nové soupravy ukazuje, že projekt pokračuje podle plánu. Již v listopadu přepravíme první soupravu do Sofie a v první polovině příštího roku chceme dokončit celou zakázku. Jsme hrdí, že můžeme přispět k modernizaci městské dopravy v bulharské metropoli a díky novým soupravám metra nabídnout cestujícím další posílení komfortu a kapacit moderní a spolehlivé MHD," uvedl Zdeněk Sváta, člen představenstva a COO Škoda Group. Sofijské metro denně přepraví přibližně 400 tisíc cestujících, kteří budou moci již zanedlouho ke svým cestám využít právě moderní osmdesátimetrové soupravy od Škoda Group.


Nové metro pro bulharskou Sofii (září 2025, Škoda Group

Vlaky budou vybaveny zabezpečovacím systémem s automatickou regulací rychlosti. Tento systém zajišťuje bezpečnou jízdu na trase tím, že reguluje rychlost jízdy a zabraňuje tzv. dohánění souprav. Soupravy budou poháněny trakčními třífázovými asynchronními motory, při brzdění bude využívána rekuperace – tedy vracení elektrické energie zpět do napájecí sítě. Metro v Sofii je provozováno na standardním rozchodu 1 435 mm a napájeno je přes třetí kolejnici stejnosměrným napětím 750 ± 250 V. Konstrukční rychlost nových souprav je 90 km/h.

S první vlakovou soupravou nyní pobíhají typové a jízdní zkoušky na zkušebním okruhu ve Velimi. Druhá souprava je dokončena a prochází přejímací zkouškou ve výrobním závodě. Výroba nyní probíhá u třetí a čtvrté soupravy. Sofijské metro bylo otevřeno v roce 1998 a patří mezi nejmladší systémy metra v Evropě. V současnosti má čtyři linky s celkovou délkou sítě přes 52 km a více než 50 stanic. Denně přepraví přibližně 400 tisíc cestujících a je páteřním prvkem veřejné dopravy v aglomeraci bulharské metropole s 1,3 miliony obyvatel. Nové soupravy Škoda Group budou nasazeny především na linkách 1, 2 a 4, kde umožní zkrátit intervaly a poskytnou vyšší kapacitu i výrazně komfortnější cestování v klimatizovaných vozech přizpůsobených místnímu podnebí.


Nové metro pro bulharskou Sofii (září 2025, Škoda Group

Náhodný obrázek

20770390_1379855718729265_7511708717193173475_n.jpg

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!