Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Kolej z Chrástu do Plzně nahradila cyklostezka

PLZEŇ - Město Plzeň dokončilo stavbu posledního úseku stezky pro pěší a cyklisty na tělese zrušené železniční trati v Plzni pod Chlumem. Jde o poslední úsek, který propojil železniční stezku s cyklistickými komunikacemi.

Výstavba cyklostezek na místě opuštěné železniční trati začala likvidací kolejového svršku po pźprovoznění přeložky páteřní železniční tratě v roce 2021...


Cyklostezka na původním tělese železniční tratě (říjen 2025, Plzeň/Radka Žáková)

"Jedním z důležitých úkolů našeho města je vytvářet atraktivní podmínky pro cyklodopravu. A právě železniční cyklostezka z Plzeň do Chrástu je skvělým projektem, který propojuje dvě frekventované oblasti a cyklistům i pěším nabídne komfort. Těší mě, že se tuto akci podařilo realizovat ve spolupráci s Plzeňským krajem a čtvrtým městským obvodem," uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký. Dokončeno tak bylo posledních 196 metrů cyklostezky, které chyběly k propojení již hotového úseku do Chrástu se stávajícími stezkami. 

Stejně, jako loni na podzim dokončený úsek ve směru do Chrástu, umožňuje i tento poslední úsek oddělený provoz pěších a cyklistů. "Předpokládáme, že provoz na začátku této celkem 7,5 kilometrů dlouhé stezky bude největší, protože je nejblíže městu. Na osm metrů širokém pásu tělesa bývalé železniční tratě je nyní stezka v šíři 5,5 metru, z toho 3,5 metru je vyhrazeno pro cyklisty, další dva metry oddělené hmatným pásem pak pro pěší. Zbývající dva šířkové metry krajnice mají štěrkový povrch," doplnil Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.


Cyklostezka na původním tělese železniční tratě (říjen 2025, Plzeň/Radka Žáková)

Oddělený provoz pěších a cyklistů je podle Tolara pro všechny uživatele bezpečnější, o čemž se již mohli někteří přesvědčit na loni dokončeném úseku. V blízkosti právě dokončeného úseku stezky připravuje městský obvod Plzeň 4 - Doubravka zázemí s občerstvením nazývané POSED. Bude zde venkovní posezení, vyhlídka a pumptrack pro děti. Právě tento plán byl příčinou, proč se dostavba posledního úseku cyklostezky zdržela, musel být přeprojektován do jiné polohy, která není s budoucím POSEDEM v kolizi.

"Cyklisté mají stezky po bývalých železničních tratích rádi hlavně pro jejich mírný sklon, díky kterému je do pozvolného kopce vyšlápnou i děti. Naši cyklisté znají stezky po bývalé železnici hlavně z Bavorska. Na Plzeňsku je železniční stezka Plzeň - Chrást prvním delším úsekem po bývalé železnici, kterým říkáme railways. V případě Plzně tato railway navazuje na síť takzvaných plzeňských greenways, tedy vzájemně propojených stezek pro nemotorovou dopravu v údolích plzeňských řek a potoků," uzavřela cyklokoordinátorka ze Správy veřejného statku města Plzně Radka Žáková.


Stav při demontáži kolejí před zahájením prací (2021, Plzeň/Martina Seidlerová)

Stavbu posledního úseku železniční cyklostezky Plzeň - Chrást stejně jako těch předchozích prováděla firma ROADFIN STAVBY. "Správa veřejného statku za ni zaplatí 5,3 milionů korun," vyčíslila závěrem tisková mluvčí plzeňské radnice Barbora Hájková. Správa veřejného statku města Plzně je příspěvkovou organizací města Plzně, která se dle statutu města stará o městské nemovitosti, jejich údržbu a rozvoj. V její kompetenci tedy jsou správa, údržba městských komunikací včetně některých chodníků a stezek, správa veřejného osvětlení a světelného signalizačního značení, správa infrastruktury pro provoz veřejné dopravy, správa a údržba lesů, rybníků ale i většiny kašen, fontán, pump a pítek a vybraných parků a lesoparků.

Železniční trať z Chrástup u Plzně do západočeské metropole byla zrušena zprovoznění přeložky Ejpovickým tunelem. Ten byl zprovozněn 16. listopadu, od následujícího dne byla zrušena osobní doprava po zmíněné trati a všechny vlaky ve směru od Prahy a ROkycan mířící do Plzně začaly využívat nově zprovozněnou železniční trať. V úseku Ejpovice - Chrást u Plzně byla ponechána jedna traťová kolej a bylo odstraněno trakční vedení, trať využívají osobní vlaky z Radnice do Bezdružic.


Stav při demontáži kolejí před zahájením prací (2021, Plzeň/Martina Seidlerová)

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://www.zaktv.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Kontakt na redakci:
- plzensky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!