Škodovka dodala další trolejbusy do Prešova
PREŠOV - Flotilu deseti nových vozidel již dodala do slovenského Prešova Škoda Electric. Dceřiná firma plzeňské Škody Transportation vyrábí pro tamní dopravní podnik čtyři trolejbusy typu 30Tr a šest kloubových vozidel 31Tr.
Dodání trolejbusů na Slovensko není v posledním období ojedinělá událost, v září například dodala nové vozy do norského Bergenu...
Jeden z trolejbusů Škody Electric pro Prešov (2020, Škoda Transportation)
"Dodávky do Prešova byly dokončeny na konci září, nyní probíhají zkoušky a revize. V provozu s cestujícími by se nové trolejbusy mohly objevit během října," uvedl v tiskové zprávě projektový manažer Škody Electric Jan Naglmüller. Nové vozy na Slovensko míří díky opci, kterou zdejší dopravní podnik uplatnil na základě zakázky uzavřené v roce 2016.
V Prešově bude jezdit dvacítka škodováckých trolejbusů
"Do Prešova jsme nejprve dodali deset ekologických trolejbusů a díky tomu, jak dobře se osvědčily v provozu, mohli jsme pracovat na další dodávce v rámci opce. Výsledkem je dalších deset vozů, které dodáváme nyní. Celkem tak bude v Prešove jezdit dvacet našich nových trolejbusů, díky tomu dojde k dalšímu snížení emisí z dopravy ve městě," vysvětlil Senior sales manager Škody Electric Petr Kasenčák. Na pořízení nízkopodlažních vozidel získá zákazník dotaci z fondů Evropské unie.
Nové trolejbusy budou dodány do konce října (2020, Škoda Transportation)
Na Slovensku je Škoda Electric velmi úspěšná – nová vozidla dodala v posledních letech například do hlavního města Bratislavy, do Žiliny nebo Banské Bystrice. Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíc trolejbusů. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric několik typů nových bateriových elektrobusů.
Škoda dodává nejen na Slovensko, úspěchy slaví i v Norsku
Společnost Škoda Transportation je ale úspěšná také v dalších zemích. Naposledy Škodovka dodala první z flotily deseti nových trolejbusů například pro norské město Bergen. První cestující by se měli svézt moderními nízkopodlažními vozidly na podzim letošního roku. Bergen získává trolejbusy s řadou inovativních řešení, které slouží ke zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících. Další předností je bateriový pohon pro plnohodnotný nezávislý pojezd - vozidlo v něm ujede až 11 kilometrů.
Škodovka naposledy dodala trolejbusy také do Norska (2020, Škoda Transportation)