Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

V Plzni jsou téměř všechny vozy nízkopodlažní

PLZEŇ - K plně nízkopodlažnímu vozovému parku směřují Plzeňské městské dopravní podniky. V současnosti jsou výhradně nízkopodlažní trolejbusy a autobusy, u tramvají je nízkopodlažní většina vypravovaných spojů.

Poslední vysokopodlažní trolejbusy dojezdily v roce 2018, následovaly autobusy v roce 2019. Plně nízkopodlažní tramvaje budou příští rok...


Nízkopodlažní Solaris ve společnosti trolejbusu u CAN (15. června 2020, Filip Vlček)

Cestující v Plzni již téměř nenarazí na vysokopodlažní vozy. Ve vozovém parku Plzeňských městských dopravních podniků cestující nenajdou jiné než bezbariérové autobusy a trolejbusy. "Nově se k nim přidávají téměř všechny tramvaje," informoval tiskový mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků René Vávro. Dodal, že pravidelná obnova vozového parku pokračuje, což přináší lepší přístupnost pro cestující se sníženou pohyblivostí i zvýšení komfortu a bezpečnosti.

Ve špičce jezdí 5 vysokopodlažních tramvají

V současné době mají dopravní podniky v pravidelném provozu celkem 51 tramvajových souprav, minimálně 46 z nich je vždy nízkopodlažních. "Od září letošního roku garantujeme plně nízkopodlažní provoz nejen na všech trolejbusových a autobusových linkách, ale i na tramvajových linkách 1 a 2. O víkendech a svátcích zajišťujeme bezbariérovost na všech spojích MHD v Plzni," řekl předseda představenstva Plzeňských městských dopravního podniků Roman Zarzycký.


Plně nízkopodlažní je také trolejbusový vozový park (15. června 2020, Filip Vlček)

Zatímco tramvajové linky číslo 1 a 2 jsou již plně nízkopodlažní, poslední linkou, kde se bude ještě objevovat několik vysokopodlažních tramvají, zůstává linka číslo 4 spojující Bory s Košutkou. Ta má ovšem velmi krátký interval, ve špičce tady tramvaje jezdí každé tři minuty. Plzeňské městské dopravní podniky tak zajistily, aby nejezdilo více vysokopodlažních souprav za sebou. "Například lidé se sníženou pohyblivostí nebo maminky s kočárky si mohou tedy počkat nejpozději na následující spoj, který bude mít garantovanou nízkopodlažnost," vysvětlil Vávro.

Plně nízkopodlažní tramvaje snad příští rok

V případě dostatečných finančních prostředků dopravce směřuje k úplné nízkopodlažnosti na všech spojích na konci příštího roku. Jedná se o výsledek třiadvacetiletého úsilí, kdy Plzeňské městské dopravní podniky pravidelně obnovují vozový park a pořizují výhradně nízkopodlažní vozidla. Tramvaje jsou nejpočetnějším a také nejdražším vozidlem MHD v Plzni, mají také nejdelší životnost. Díky tomu má Plzeň reálnou šanci stát se prvním českým městem, které má všechny tramvaje bezbariérové.


Autobusové vozový park doplnily kloubové Solarisy (15. června 2020, Filip Vlček)

Jako první vysokopodlažní vozy v Plzni dojezdily trolejbusy Škoda 14Tr, které po oficiální rozlučkové akci naposledy zatáhly do vozovny v dubnu 2018. Již několik měsíců předtím přitom zasahovaly do provozu minimálně, spíše jako záložní, kloubové trolejbusy typu 15Tr pak v Plzni dojezdily již v roce 2012. Posledním vysokopodlažním autobusem, který zasáhl do provozu pak byla Karosa B931 v září loňského roku. "Vyřazením posledního vozu Karosa B931 jsme dosáhli dalšího milníku plzeňské MHD, a to kompletně bezbariérové autobusové flotily," řekl tehdy Jiří Ptáček, generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků.

Čtěte také...
- Plzeň ukončila provoz trolejbusů Škoda 14Tr (vydáno 11. dubna 2018).
- Poslední Karosa dojezdila, chlubí se Plzeň (vydáno 24. září 2019).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Nízkopodlažní je také většina vypravovaných tramvají (11. června 2020, Filip Vlček)

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://www.zaktv.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Kontakt na redakci:
- plzensky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!