Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Vozovna tramvají v Plzni se dočká modernizace

PLZEŇ - Plzeňské městské dopravní podniky připravují rekonstrukci tramvajové vozovny na Slovanech. Stávající budovy jsou již nevyhovující v rámci své kapacity, technického stavu, vybavení i zázemí pro zaměstnance.

Výstavba by měla začít v roce 2020 a probíhat za plného provozu depa nejdéle dva roky. Současná vozovna pochází z roku 1943...


Pohled na vozovnu tramvají během nočního provozu (nedatováno, PMDP).

Vozovna slouží svému účelu již od roku 1943. Tehdy byla ale postavena pro tramvaje s výrazně nižší hmotností, než mají dnešní moderní vozidla – jejich váha je často až šestinásobná. Na technickém stavu hal se ale postupně začal, kromě podstatně vyšší hmotnosti tramvají, podepisovat zejména nevhodně použitý materiál pro stavbu betonového podloží. V roce 2014 byl odborníky stav hal označen za kritický.

"V posledních letech bylo nutné uzavřít provoz na řadě kolejí, čímž došlo ke snížení odstavné kapacity a zhoršení podmínek údržby tramvají. Pro zachování dalšího fungování vozovny bylo zapotřebí zajistit provedení provizorních oprav alespoň některých částí nosné konstrukce kolejí, další koleje zůstaly trvale odstaveny," uvedl Josef Vracovský, ředitel úseku drážní cesty. Doplnil, že bezpodmínečně nutná je také revitalizace kotelny, rekonstrukce inženýrských sítí a zázemí pro zaměstnance, které je už dlouhou dobu provizorní.

Dopravce chce snížit i hlučnost v areálu vozovny

"Důležitým faktorem rekonstrukce je také snížení hlučnosti. Ta sice v současném stavu státem povolenou míru nepřesahuje, ale rádi přispějeme k co nejpříjemnějšímu životu v okolní zástavbě. Stavba bude zahrnovat i řešení šetrná k životnímu prostředí, například využití dešťové vody při mytí vozidel, zelené střechy a další," doplnil pak k investičnímu záměru předseda představenstva dopravních podniků Michal Kraus.


Vozovna byla dříve koncipována na lehčí tramvaje (9. srpna 2018, Filip Vlček).

Plánovaná rekonstrukce má vyřešit výše zmíněné problémy a navíc počítá s dosud chybějící myčkou tramvají, diagnostikou kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně, či novou administrativní budovou. "Byla podána žádost o vydání územního rozhodnutí. V příštím roce by mělo proběhnout výběrové řízení na zhotovitele a začátek samotné rekonstrukce je plánován na začátek roku 2020. Práce musí probíhat za plného provozu vozovny, což samozřejmě ovlivní dobu rekonstrukce. Předpokládáme, že novou vozovnu veřejnosti představíme na konci roku 2022," popsal pak harmonogram akcí Pavol Ondovčák, vedoucí přípravy a rozvoje investic.

Pro zájemce připravují Plzeňské městské dopravní podniky noční komentované prohlídky, aby si na současný stav depa mohl každý udělat vlastní názor. Vozovna své pomyslné dveře otevře v noci z 27. na 28. listopadu a z 29. na 30. listopadu. V obou dnech v časech 0.00 a 0.30 hodin. Zájemci si budou moci prohlídku zarezervovat od pondělí 19. listopadu na webových stránkách dopravce v sekci Zábava. Kapacita každého termínu je omezena.


Moderní tramvaje jsou těžké a mohutné (9. srpna 2018, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!