Get Adobe Flash player

Vozovna tramvají v Plzni se dočká modernizace

PLZEŇ - Plzeňské městské dopravní podniky připravují rekonstrukci tramvajové vozovny na Slovanech. Stávající budovy jsou již nevyhovující v rámci své kapacity, technického stavu, vybavení i zázemí pro zaměstnance.

Výstavba by měla začít v roce 2020 a probíhat za plného provozu depa nejdéle dva roky. Současná vozovna pochází z roku 1943...


Pohled na vozovnu tramvají během nočního provozu (nedatováno, PMDP).

Vozovna slouží svému účelu již od roku 1943. Tehdy byla ale postavena pro tramvaje s výrazně nižší hmotností, než mají dnešní moderní vozidla – jejich váha je často až šestinásobná. Na technickém stavu hal se ale postupně začal, kromě podstatně vyšší hmotnosti tramvají, podepisovat zejména nevhodně použitý materiál pro stavbu betonového podloží. V roce 2014 byl odborníky stav hal označen za kritický.

"V posledních letech bylo nutné uzavřít provoz na řadě kolejí, čímž došlo ke snížení odstavné kapacity a zhoršení podmínek údržby tramvají. Pro zachování dalšího fungování vozovny bylo zapotřebí zajistit provedení provizorních oprav alespoň některých částí nosné konstrukce kolejí, další koleje zůstaly trvale odstaveny," uvedl Josef Vracovský, ředitel úseku drážní cesty. Doplnil, že bezpodmínečně nutná je také revitalizace kotelny, rekonstrukce inženýrských sítí a zázemí pro zaměstnance, které je už dlouhou dobu provizorní.

Dopravce chce snížit i hlučnost v areálu vozovny

"Důležitým faktorem rekonstrukce je také snížení hlučnosti. Ta sice v současném stavu státem povolenou míru nepřesahuje, ale rádi přispějeme k co nejpříjemnějšímu životu v okolní zástavbě. Stavba bude zahrnovat i řešení šetrná k životnímu prostředí, například využití dešťové vody při mytí vozidel, zelené střechy a další," doplnil pak k investičnímu záměru předseda představenstva dopravních podniků Michal Kraus.


Vozovna byla dříve koncipována na lehčí tramvaje (9. srpna 2018, Filip Vlček).

Plánovaná rekonstrukce má vyřešit výše zmíněné problémy a navíc počítá s dosud chybějící myčkou tramvají, diagnostikou kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně, či novou administrativní budovou. "Byla podána žádost o vydání územního rozhodnutí. V příštím roce by mělo proběhnout výběrové řízení na zhotovitele a začátek samotné rekonstrukce je plánován na začátek roku 2020. Práce musí probíhat za plného provozu vozovny, což samozřejmě ovlivní dobu rekonstrukce. Předpokládáme, že novou vozovnu veřejnosti představíme na konci roku 2022," popsal pak harmonogram akcí Pavol Ondovčák, vedoucí přípravy a rozvoje investic.

Pro zájemce připravují Plzeňské městské dopravní podniky noční komentované prohlídky, aby si na současný stav depa mohl každý udělat vlastní názor. Vozovna své pomyslné dveře otevře v noci z 27. na 28. listopadu a z 29. na 30. listopadu. V obou dnech v časech 0.00 a 0.30 hodin. Zájemci si budou moci prohlídku zarezervovat od pondělí 19. listopadu na webových stránkách dopravce v sekci Zábava. Kapacita každého termínu je omezena.


Moderní tramvaje jsou těžké a mohutné (9. srpna 2018, Filip Vlček).

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://plzen.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Plzeň na youtube:

Ptáme se vás:

Je správné zvýhodnění jízdného žáků, studentů a seniorů starších 65 let poskytnutím slevy 75%?
 

Naši mediální partneři:

    

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce působící v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!