Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Plzni se bateriové trolejbusy hodí. Koupí další

PLZEŇ - Plzeň chce časem nahradit všechny trolejbusy s pomocným dieselagregátem novými trolejbusy s trakční baterií jako nezávislým pohonem. Sedm bateriových trolejbusů bylo testováno od února.

Ty v ostrém provozu prokázaly skvělé jízdní vlastnosti a vozy jsou ještě více šetrnější k životnímu prostředí...


Jeden z trolejbusů s bateriemi na zkušební jízdě (23. srpna 2017, Jakub Klimeš).

"Zavedení trolejbusů s bateriovým pohonem je jedním z našich projektů konceptu Smart City Plzeň, kde jsou Plzeňské městské dopravní podniky členem skupiny Mobilita. V rámci Smart City Plzeň se snažíme přinášet chytrá a inovativní řešení, a tím zjednodušovat a zpříjemňovat život našim občanům i přijíždějícím návštěvníkům," uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Podle Petra Náhlíka, náměstka pro oblast dopravy a životního prostředí, byl dosavadní provoz testovaných trolejbusů bezproblémový a Plzeňské městské dopravní podnik s nákupem těchto vozů počítají i do budoucna. "Postupné zavádění bateriových trolejbusů povede ke snižování emisí CO2, sníží se také hlučnost a zvýší se komfort cestujících i řidičů. Tyto trolejbusy navíc nemají, oproti těm s dieselagregáty, problém s přehříváním v letních měsících," doplnil Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků.


Bateriový trolejbus nasazený na ince číslo 12 (18. září 2017, Jakub Klimeš).

Bateriové trolejbusy si chválí také samotní řidiči. "Jako velké plus vidím hlavně jednoduchost obsluhy. Přepnutí z napájení trolejemi na bateriový pohon je totiž otázka vteřiny, diesel se musí startovat déle a v zimě se navíc předem nahřívat. Dieselové pomocné motory jsou navíc pomalejší, při jízdě na baterky nepoznám rozdíl oproti napájení trolejemi," popsal své zkušenosti řidič trolejbusu Pavel Krejza.

Obměna stávajících trolejbusů s dieselagregáty za nové s bateriemi se uskuteční v rámci plánovaných investic Plzeňských městských dopravních podniků do obnovy vozového parku. Proti je současná dotační politika, kdy se výrazně podporuje nákup vozů s pohonem na plyn. Ty však často mají na životní prostředí horší dopad než dieselové motory, navíc se i v tomto případě jedná o fosilní palivo.


Vůbec první nasazení bateriového trolejbusu v Plzni (11. února 2017, Jakub Klimeš).

"Uvítali bychom, kdyby elektrický pohon, který je nejekologičtější, byl zejména ve veřejné dopravě podporován výrazněji," popsal Michal Kraus, předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků.

Tramvajová a trolejbusová doprava má v Plzni dvoutřetinový podíl na výkonech městské hromadné dopravy. Do budoucna se plánuje prodloužení tramvajové linky na Borská pole a uvažuje se také o prodloužení trolejbusových linek k Fakultní nemocnici Plzeň na Lochotíně. Vozy s pomocným pohonem se využívají především na linkách vyjíždějících do okrajových částí města nebo při výlukách.


Pohled na zadní část jednoho z bateriových trolejbusů (18. září 2017, Jakub Klimeš).

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://www.zaktv.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Kontakt na redakci:
- plzensky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!