Plzeňské koleje čistí nový Mercedes Atego
PLZEŇ - Plzeňskými ulicemi, a především po tramvajových kolejích, se prohání nový čistící vůz Plzeňských městských dopravních podniků Mercedes Atego. V ulicích ho obyvatelé města mohou spatřit každý den.
Pracovní vůz má na starosti padesát kilometrů kolejí, a jezdí podle předem stanoveného čtyřtýdenního harmonogramu...
Nový Mercedes ve službách dopravních podniků (24. března 2017, PMDP).
V plzeňských ulicích je celkem 52 kilometrů tramvajových tratí, z toho 43,6 kilometrů je v zákrytu. Právě zákrytové tramvajové tratě jsou po zimě plné nečistot, které musí čistící vůz odstranit. Mezi nejzatíženější ulice patří Klatovská třída, na které jezdí právě i po tramvajovém tělese složky Integrovaného záchranného systému. Toto období je pro čištění kolejí nejnáročnějším v roce, protože k úplnému vyčištění je třeba každý úsek kolejí projet speciálním čistícím vozem až čtyřikrát.
Nejnovější čistící vůz Mercedes Atego pracuje dle předem stanoveného 4 týdenního harmonogramu, kde jsou tramvajové tratě v Plzni rozděleny do jednotlivých úseků, na kterých se střídá v pravidelných nočních a denních směnách.
Detailní pohled na čistící mechanismus (24. března 2017, PMDP).
Čistící vůz začíná s čištěním kolejí na nejkritičtějších místech z pohledu znečištění a prašnosti - Klatovská třída, střed města a úsek Sady Pětatřicátníků - Košutka. Následují úseky na Světovar a na Skvrňany. V současné době vyráží čistící vůz do akce každý den, za směnu dokáže přivézt až 3 tuny nameteného materiálu.
"Při práci jsou speciálním adaptérem vyčištěny žlábky kolejí a zadní lištou je plošně vyčištěna plocha kolejišť. Obojí se provádí vysokotlakým vodním proudem 400 Barů, při rychlosti od 2 do 5 km/hod.," vysvětluje Josef Vracovský, ředitel úseku drážní cesty. Doplnil, že spolehlivost čistícího vozu Mecedes Atego a nástavby je maximální, během provozu se řešily jen drobné závady.
Čistící mechanismus v akci (24. března 2017, PMDP).
V minulém roce čistící vozy najezdily 5 650 km, to je vzdálenost 6krát delší než cesta z Plzně do Paříže a odpracovaly více než 686 provozních hodin, tedy více než 28 dní nepřetržitého úklidu. Znečištění tramvajových tratí v Plzni se od nasazení čistícího vozu Mercedes Atego rapidně snížilo.
Nový čistící vůz během své noční směny (24. března 2017, PMDP).