V Černicích roste nová trolejbusová měnírna
PLZEŇ - V rámci rekonstrukce napájení trolejbusové tratě z Plzně do Černic staví Plzeňské městské dopravní podniky novou měnírnu. Součástí prací je ale také zřízení nového chodníku nebo přestavba zastávky K Plzenci.
Nejde přitom o jedinou změnu, která plzeňské trolejbusy v letošním roce čeká. Vznikne totiž také nová trolejbusová trať...
Výstavba nové měnírny u křižovatky s ulicí Ke Kačí louži (6. května 2016, Jakub Klimeš).
Probíhající stavby si mohou všimnout obyvatelé a cestující, kteří jezdí z centra Plzně do Černic. Plzeňské městské dopravní podniky tady totiž zahájily rekonstrukci napájení trolejbusové tratě, která spočívá mimo jiné také ve výstavbě zcela nové měnírny u křižovatky s ulicí Ke Kačí louží.
"Dále bude provedena rekonstrukce Štefánikovy ulice v úseku Na Kovářské stráni - Na Vápenicích včetně výstavby nového chodníku. Dále bude položeno kabelové vedení, rekonstruováno trakční trolejové vedení a přestavěna zastávka K Plzenci," upřesnila rozsah prací tisková mluvčí plzeňského magistrátu Eva Barborková. Dodala, že stavba má být dokončena v říjnu a vyjde přibližně na 55 milionů korun.
Stavba nové budovy provoz téměř neomezuje (6. května 2016, Jakub Klimeš).
Trolejbusových linek se stavební činnost příliš nedotkne, trolejbusy linek číslo 10 a 13 budou v době úplné uzavírky využívat dieselový pohon a pojedou po objízdných trasách Nepomuckou ulicí. Cestujících se tak případná větší omezení nedotknou.
Tisková mluvčí plzeňského magistrátu Eva Barborková ale doplnila, že nejde o jedinou novinku, která se letos v trolejbusové síti zrealizuje. Z důvodu letošní plánované přestavby železničních mostů nad Mikulášskou ulicí bude pro zajištění trolejbusové dopravy na lince číslo 12 vystavěna odklonová trolejbusová trať v trase Koterovská - Železniční - most Nad Nádražím - U Prazdroje. Po dokončení přestavby mostů bude trať ponechána jako trvalá.
Po dobu uzavírky budou jezdit jen vozy s dieselagregátem (6. května 2016, Jakub Klimeš).