Perun má za sebou zkoušky v Pardubicích
PARDUBICE - Elektrobus Perun od Škody Transportation na bateriový pohon byl na přelomu března a dubna zkoušen na linkách městské hromadné dopravy v Pardubicích. Testoval se především jeho dojezd.
Je to již několikátý vůz na ekologický pohon, který se ve městě perníku zkoušel. Již dříve se ulicemi proháněla SORka i Rošera.
Vůz mezi zastávkami Srch, obecní úřad a Srch, Pohránov na lince 17 (3. dubna 2014).
Perun byl v Pardubicích testován od 31. března do 4. dubna. Výrobcem je Škoda Electric, ovšem karoserie je firmy Solaris. Obsaditelnost má okolo 80 cestujících a má 12 metrů. Dojezd po nabití činí okolo 150 - 170 kilometrů.
Perun při zátahu z linky 17 do dopravního podniku (3. dubna 2014).
Hned první den v pondělí 31. března byl Perun vypraven na linky číslo 10 a 12. Cestující se tak mohli svézt z pardubického centra města do Ostřešan, Cihelny, Nemošic, Tuněchod a Úhřetic.
V úterý se zájemci mohli svézt mezi Dubinou, nádražím a Svítkovem na linkách 8 a 88. Elektrobus ale zavítal také na linku číslo 26 mezi nádražím a Dubinou po rychlodráze a potom také ke Zdravotnické škole na lince číslo 12.
Elektrobus na městské lince 6 (2. dubna 2014).
Na lince 6 strávil celou středu. Vyzkoušel si tak všechny verze této linky mezi konečnými Doubravice náměstí, Ohrazenice točna, Polabiny Sluneční, Dukla náměstí a Dukla vozovna.
Interiér elektrobusu Škoda Perun (2. dubna 2014).
Poslední den ráno vyzkoušel linku číslo 12 do Černé za Bory a do Řempa, dále linku 25 z Dubiny do Starých Čívic na průmyslovou zónu. Odpoledne vyjel znovu na linku 25 a pak na linku 10. Svoje testování zakončil linkou 17 do Srchu.
Perun na meziměstské lince 17, když jede do centra (3. dubna 2014).
V Pardubicích je to již několikáté vozidlo na ekologický pohon. V září 2011 byl testován elektrobus od firmy SOR, který je též na bateriový pohon. Dále byl testován Siemens Rampini v říjnu 2013 a také Rošero First Electric.
K ekologizaci dopravy v Pardubicích přispívají už od roku 1952 trolejbusy, k nim se v roce 2009 přidaly autobusy na zemní plyn.
Zastávku ve Starém Hradišti obsluhuje testovaný elektrobus (3. dubna 2014).
Připomeňme, že zmíněná Rošera pardubický dopravní podnik zkoušel v první polovině března, šlo o vozy na elektrický pohon a stlačený zemní plyn CNG postavené na podvozku Iveco. Kromě provozních vlastností dopravce zajímaly také reakce cestujících.
Čtěte také...
- Pardubický dopravní podnik zkoušel Rošera (vydáno 20. března 2014)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Testovaný Siemens Rampini, který byl v říjnu v Pardubicích (15. října 2013).