Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Perun má za sebou zkoušky v Pardubicích

PARDUBICE - Elektrobus Perun od Škody Transportation na bateriový pohon byl na přelomu března a dubna zkoušen na linkách městské hromadné dopravy v Pardubicích. Testoval se především jeho dojezd.

Je to již několikátý vůz na ekologický pohon, který se ve městě perníku zkoušel. Již dříve se ulicemi proháněla SORka i Rošera.


Vůz mezi zastávkami Srch, obecní úřad a Srch, Pohránov na lince 17 (3. dubna 2014).

Perun byl v Pardubicích testován od 31. března do 4. dubna. Výrobcem je Škoda Electric, ovšem karoserie je firmy Solaris. Obsaditelnost má okolo 80 cestujících a má 12 metrů. Dojezd po nabití činí okolo 150 - 170 kilometrů.


Perun při zátahu z linky 17 do dopravního podniku (3. dubna 2014).

Hned první den v pondělí 31. března byl Perun vypraven na linky číslo 10 a 12. Cestující se tak mohli svézt z pardubického centra města do Ostřešan, Cihelny, Nemošic, Tuněchod a Úhřetic.

V úterý se zájemci mohli svézt mezi Dubinou, nádražím a Svítkovem na linkách 8 a 88. Elektrobus ale zavítal také na linku číslo 26 mezi nádražím a Dubinou po rychlodráze a potom také ke Zdravotnické škole na lince číslo 12.


Elektrobus na městské lince 6 (2. dubna 2014).

Na lince 6 strávil celou středu. Vyzkoušel si tak všechny verze této linky mezi konečnými Doubravice náměstí, Ohrazenice točna, Polabiny Sluneční, Dukla náměstí a Dukla vozovna.


Interiér elektrobusu Škoda Perun (2. dubna 2014).

Poslední den ráno vyzkoušel linku číslo 12 do Černé za Bory a do Řempa, dále linku 25 z Dubiny do Starých Čívic na průmyslovou zónu. Odpoledne vyjel znovu na linku 25 a pak na linku 10. Svoje testování zakončil linkou 17 do Srchu.


Perun na meziměstské lince 17, když jede do centra (3. dubna 2014).

V Pardubicích je to již několikáté vozidlo na ekologický pohon. V září 2011 byl testován elektrobus od firmy SOR, který je též na bateriový pohon. Dále byl testován Siemens Rampini v říjnu 2013 a také Rošero First Electric.

K ekologizaci dopravy v Pardubicích přispívají už od roku 1952 trolejbusy, k nim se v roce 2009 přidaly autobusy na zemní plyn.


Zastávku ve Starém Hradišti obsluhuje testovaný elektrobus (3. dubna 2014).

Připomeňme, že zmíněná Rošera pardubický dopravní podnik zkoušel v první polovině března, šlo o vozy na elektrický pohon a stlačený zemní plyn CNG postavené na podvozku Iveco. Kromě provozních vlastností dopravce zajímaly také reakce cestujících.

Čtěte také...
Pardubický dopravní podnik zkoušel Rošera (vydáno 20. března 2014)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Testovaný Siemens Rampini, který byl v říjnu v Pardubicích (15. října 2013).

Pardubický kraj teď

zdroj: http://kamery.kve.cz/

zdroj: http://kamery.kve.cz/

Počasí Pardubice - Slunečno.cz

Redakce Pardubice:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Adam Mareš

Kontakt na redakci:
- pardubicky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!