Pardubice postaví nové tratě i koupí trolejbusy
PARDUBICE - Dopravní podnik města Pardubic má záměr zvýšit podíl bezemisní trolejbusové dopravy na dopravních výkonech městské hromadné dopravy v Pardubicích a modernizovat vozidlový park trolejbusů.
Připravuje proto projekt pořízení zbrusu nových trolejbusů, se kterým chce požádat o podporu z Evropského fondu...
Nákup nových vozidel umožní vyřadit staré vozy (25. září 2012, Filip Vlček).
Pořízené trolejbusy budou plně bezbariérové, vybaveny klimatizací interiéru a systémem rekuperačního brždění umožňujícím přeměňovat při brždění pohybovou energii trolejbusu zpět na elektřinu, namísto maření této energie v teplo, obvyklého u vozidel se spalovacím motorem a dříve i u trolejbusů.
Pořizované trolejbusy částečně nahradí ty stávající, které z velké části ještě nejsou nízkopodlažní a ani vybaveny klimatizací a systémem rekuperačního brždění. V určité míře pak nahradí i stávající naftové autobusy, a to v souvislosti se souběžně připravovanou výstavbou nových trolejbusových tratí do Ohrazenice a k Zámečku.
Pardubické trolejbusy čekají i nové tratě (25. září 2012, Filip Vlček).
Projektem chce dopravní podnik přispět k naplňování principů udržitelné městské mobility v Pardubicích. Náhradou autobusů dojde ke snížení znečištění ovzduší ve městě, využitím rekuperace pak dojde ke snížení spotřeby elektrické energie oproti nahrazovaným trolejbusům, které bude znamenat i snížení emisí skleníkových plynů. Protože současná vozidla na elektrický pohon jsou velmi tichá, dojde i ke snížení zatížení hlukem v místech, kterými trolejbusy v Pardubicích projíždějí.
Dopravní podnik města Pardubic pořízením nových vozidel rozšíří nabídku přepravy moderními komfortními vozidly a věří, že i díky tomu do našich trolejbusů přesednou ze svých automobilů i někteří z občanů, kteří se jim dosud spíše vyhýbají. Město, které nebude přeplněné automobily, pak jistě bude zase o něco příjemnějším místem.
Umíráček zvoní i některým naftovým autobusům (25. září 2012, Filip Vlček).