Get Adobe Flash player

Stavba tratě na Nové Sady se vrací do rozpočtu

OLOMOUC - Zvrat. Do návrhu rozpočtu města se vrací druhá etapa výstavby tramvajové trati na Nové Sady. Pokud upravený návrh rozpočtu projde pátečním zastupitelstvem, stavba prodloužení tratě příští rok začne.

Ještě v listopadu to přitom vypadalo, že napjatý rozpočet na rok 2020 zařazení investiční akce pokračování tramvajové trati nedovolí...


Stávající konečná Trnkova jako konečná linek číslo 3 a 5 (2. října 2018, Filip Vlček)

Změna postoje k investici plyne ze dvou faktů. Záměr byl důkladně analyzován pracovníky odborů investic, dotačních projektů a ekonomického. Ti došli k závěru, že projekt je během příštích dvou let realizovatelný. Navíc se pak v průběhu příprav a veřejné soutěže ukázalo, že náklady na stavbu druhé etapy trati mohou být významně nižší, než zněl původní předpoklad. Odborníci tedy nyní městské radě představili nasimulovanou situaci dopadu realizace stavby na rozpočet města.

"Záměr jsme důkladně zvážili a došli jsme k závěru, že tuto důležitou investiční akci dokážeme i v nelehké ekonomické situaci realizovat, pokud současně omezíme provozní náklady magistrátu a některé další méně důležité investice," vysvětlil primátor Mirek Žbánek. Ten považuje druhou etapu tramvajové trati za velmi důležitou, a proto se vrátila do návrhu rozpočtu. "Dalším důvodem, proč stavbu neodkládat, je fakt, že v příštím plánovacím období už nebude DPH uznatelnou částí nákladů a výše dotace z EU bude maximálně 70 procent, což by v důsledku znamenalo, že případná dotace pro město by byla o několik desítek milionů korun nižší," dodal náměstek primátora Major.


Dům byl dlouhá léta problémem v pokračování trati na Nové Sady (2. října 2018, Filip Vlček)

Celá akce má již dokončenou projektovou dokumentaci a na odboru dotačních projekt je už připravená i žádost o dotaci, kterou město podá Státnímu fondu dopravní infrastruktury. Dotace se bude týkat dvou spojených investičních akcí. Jednou z nich je samo prodloužení tramvajové trati na Nové Sady, druhou pak vybudování nové odstavné plochy pro tramvaje. To by mělo vzniknout ve Fibichově ulici a spolu se státní dotací ji bude financovat Dopravní podnik města Olomouce.

Pokud změnu rozpočtu schválí zastupitelstvo a tramvajová trať do něj bude zařazena, může realizace akce začít v první polovině příštího roku. "Samozřejmě by akce začala až poté, kdy bude jisté, že získáme onu státní dotaci, bez prostředků z dotace by to nebylo vůbec reálné," upozornil primátor. Dodal, že je přesvědčen o smysluplnosti zařazení projektu do rozpočtu, byť bude město muset v budoucnu hospodařit velmi odpovědně. "V příštích přibližně deseti letech nás čeká velmi úsporný provoz, minimalizování provozních výdajů a snížení splátek úvěrů," uzavřel Žbánek.

Čtěte také...
- Radní dali stopku prodloužení na Nové Sady (vydáno 18. listopadu 2019).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Pohled na budoucí podobu pokračování tratě (vizualizace, MÚ Olomouc)

Olomoucký kraj teď

zdroj: http://dopravavolomouci.cz/kam1/out.jpg

zdroj: http://dopravavolomouci.cz/kam3/out.jpg

Počasí Olomouc - Slunečno.cz

Redakce Olomouc:

212 olomoucky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Olomouc na youtube:

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!