Olomouc řeší novou tramvajovou propojku
OLOMOUC - Hanácká metropole by mohla mít o několik metrů kolejí víc. Město v rámci rekonstrukce části komunikací v centru města totiž plánuje vybudování jednokolejné spojky vozovny k zastávce U Svatého Mořice.
Propojka by zlepšila manipulační možnosti sítě, díky ní by totiž bylo možné ukončit tramvajové link dle potřeby i v centru města...
Podoba nové tramvajové spojky v Zámečnické ulici (vizualizace, Magistrát města Olomouce).
O možné kolejové propojce se hovoří již dva roky. Věc se dosud příliš nepohnula. "Kolejová propojka Zámečnická byla součástí studie Tramvajová trať Sokolská - Zámečnická, rekonstrukce komunikace a inženýrských sítí. Další stupně projektové dokumentace nebyly zatím zadány, vše zatím tedy zůstává v rovině studie," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá.
Impulsem pro pořízení samotné studie je potřeba řešit rekonstrukci tramvajové tratě včetně nového odbočení z ulice 8. května do ulice Zámečnická a Sokolská a dále řešit rekonstrukci komunikací a inženýrských sítí. Studie zahrnuje navíc také ulice U Hradeb, Slovenská, Kačení a Vodární. Cílem studie bylo získat kvalitní výchozí podklad pro navazující projektovou dokumentaci a řešit celkovou úpravu ulic spolu s tramvajovou tratí a inženýrskými sítěmi a navrhnout kvalitní a na okolní území charakterově navazující veřejné prostranství, včetně jeho vybavení, koncepce dopravy a koncepce provozních vazeb a případně etapy úprav.
Touto ulicí má jednokolejná spojka vést (vizualizace, Magistrát města Olomouce).
První setkání k zadání studie proběhlo v říjnu roku 2017, tehdy se sešli rezidenti, zástupci podnikatelů a organizací. Po seznámení s důvody zpracování studie byl prostor pro dotazy i společné hledání hodnot, problémů a podnětů pro řešené území. První fáze studie pak byla dokončena a veřejnosti představena v dubnu loňského roku. Po zvážení připomínek jak ze strany města, veřejnosti i odborných konzultantů, byla pro dokončení vybrána varianta zóny 30 s řešením veřejného osvětlení a vedení trakcí variantně, primárně však na závěsech.
V rámci následující druhé fáze bylo řešení dopracováno do podrobnějšího detailu tak, aby byla dobrým výchozím podkladem pro další stupně projektové dokumentace. Zároveň Statutární město Olomouc zahájilo jednání s vlastníky nemovitostí o možné spolupráci k ponechání či zřízení závěsů pro trakční vedení a veřejné osvětlení.
Stávající trať k vozovně, spojka povede vpravo (vizualizace, Magistrát města Olomouce).