Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Nové Solarisy v Olomouci převzal sám primátor

OLOMOUC - Na odstavné ploše autobusů se ve čtvrtek 22. prosince uskutečnilo slavnostní předání osmi nových a dlouho očekávaných vozů Solaris pro Dopravní podnik města Olomouce.

Zástupce dodavatele, Roman Zdráhal, symbolicky předal klíč od těchto nových vozů přímo Antonínu Staňkovi, primátorovi města...


Autobusy obdržely evidenční čísla 416 až 421 (22. prosince 2016, Adam Dzvinčuk).

Šest kloubových a dva krátké vozy pro Dopravní podnik města Olomouce jsou tak nejmodernějšími autobusy v České republice. Dalších osmnáct vozů bude dodáno v následujících dvou letech na základě kontraktu v hodnotě 156,5 milionu korun. Ten byl uzavřen ještě v letošním roce a je tedy až překvapující, jak rychle dokázal Solaris tyto nové vozy vyrobit.

Primátor na nových autobusech oceňuje především nový výrazný design a větší komfort pro přepravu vozíčkářů a kočárků. Dále také uvedl, že Olomouc je vůbec prvním městem v České republice, kde jsou tato vozidla provozována, neboť výroba této nové generace započala teprve letos.


Interiér jednoho ze sólo autobusů (22. prosince 2016, Adam Dzvinčuk).

Události se samozřejmě zúčastnili i další významní lidé z dopravního podniku. Jmenovitě předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Jiří Kropáč, místopředseda představenstva Ladislav Stejskal, a výkonný ředitel Jaromír Machálek. Tomu pak primátor předal symbolický klíč od nových autobusů, aby je ten pak mohl dát těm nejpovolanějším - řidičům dopravního podniku.

Více prostoru v kabině řidiče

Právě řidiči v nových autobusech pochopitelně stráví nejvíce času. Mezi největší přednosti nové generace vyzdvihují šoféři více prostoru v kabině, stanoviště je totiž odděleno od prostoru pro cestující přepážkou až k předním dveřím. Zásadní změnou prošla také palubní deska, ta se sice liší od těch na všech ostatních Solarisech, ovládací prvky jsou však lépe dostupné. Technická výbava vozu je téměř totožná s tou na vozech dodaných v roce 2014, změněna byla pouze převodovka, která je nyní od společnosti ZF.


Vůz 421 při jízdě po odstavné ploše na Dolní Hejčínské (22. prosince 2016, Adam Dzvinčuk).

Vylepšením prošly i prostory pro cestující. Zvýšil se počet sedadel dostupných z nízké podlahy a veškeré osvětlení bylo nahrazeno LED světly. Kloubová vozidla byla ještě ten den nasazena na linky 16 a 19. Dále se s těmito vozy budou moci cestující potkávat ještě na linkách 10, 12 a 17, kde jsou kloubová vozidla provozována. Celkově tak dojde k dalšímu navýšení počtu garantovaných spojů.

"V současné době máme 90 procent vozového parku nízkopodlažního. Stoprocentní nízkopodlažnosti v autobusovém provozu dosáhneme v roce 2017 po obdržení další dodávky vozidel z tohoto kontraktu," dodala mluvčí dopravního podniku Martina Krčová. Vše tedy nasvědčuje, že příští rok bude pro Karosy ten poslední.


Symbolické předávání symbolického klíče (22. prosince 2016, Adam Dzvinčuk).

Olomoucký kraj teď

zdroj: https://www.chmi.cz/

Počasí Olomouc - Slunečno.cz

Redakce Olomouc:

212 olomoucky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- olomoucky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Olomouc na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!