Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

ÚOHS zrušil tendr na elektrobus i tramvaje

OLOMOUC - Rozhodnutími ze 4. a 11. listopadu zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Dopravnímu podniku města Olomouce dvě klíčové zakázky, a to v celkové hodnotě 193 milionů korun.

První z nich je nákup prvního elektrobusu pro hanáckou metropoli, druhé řízení se týkalo obstarání nízkopodlažních tramvají...


Elektrobus značky SOR při testování v Olomouci (11. září 2015, Adam Dzvinčuk).

V obou rozhodnutích úřad uvedl stejná odůvodnění, a sice nejasné datum plnění, nepřesně stanovené podmínky uzavření servisní smlouvy a nedostatečná specifikace školení zaměstnanců. Podle úřadu bylo vyhrazení práva na změnu termínu ze strany Dopravního podniku města Olomouc porušení zákona O veřejných zakázkách. Údajně by tak uchazeči neměli jistotu v otázce termínu dodání. Mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá však hájí, že v případě, kdy by se zakázkou zabýval právě antimonopolní úřad, umožnil by takto dopravní podnik posunutí termínu dodání.

Zadavateli úřad dále vytkl, že podmínky pro uzavření záruční, mimozáruční a pozáruční servisní smlouvy nebyly transparentní. Uchazeči si podle ÚOHS tedy nemohli učinit představu o budoucím závazku na poskytnutí servisu dodaných tramvají. Netransparentní byly podle úřadu i podmínky pro školení obsluhy, neboť dopravní podnik nestanovil kromě školení potřebného pro obsluhu a údržbu elektrobusu žádné jiné specifikace ohledně závazku.


Vůz ev.č. 243 je tramvaj vzniklá z řady T3SUCS (13. listopadu 2016, Adam Dzvinčuk).

Konkrétně u nákupu elektrobusu úřad uvedl jako důvod ke zrušení zakázky i necelé tři desítky skrytých řádků v dokumentu 16061 Příloha číslo 2 KS -Technický popis elektrobusu.xls ve formátu MS Excel, který měli uchazeči kompletně vyplnit. Ti by však nemuseli běžnou manipulací při běžné míře pečlivosti skryté položky identifikovat, jelikož zadávací dokumentace neobsahuje žádná upozornění na tuto skutečnost. Informace o existenci těchto skrytých polí byla uveřejněna až 10. srpna 2016 v dodatečných informacích číslo VII, tedy pouhé 3 pracovní dny před koncem lhůty pro podání nabídek.

Ačkoliv byla tato výběrová řízení zrušena, jsou v současné době připravována další, aby bylo splněno dodání tramvají nejpozději v roce 2018. Olomoučané se však letos dočkali i dvou rekonstruovaných tramvají. Vozy VarioLFR.S ev.č. 244 a 245 dorazily do Olomouce již před měsícem. Vznikly rekonstrukcí starých vozů T3SUCS ev.č. 172 a 175. Nasazen byl však zatím jen vůz 244, a to navíc jen jednou.


Souprava vozů T3SUCS rekonstruovány na vozy Vario (24. května 2016, Adam Dzvinčuk).

Olomoucký kraj teď

zdroj: https://www.chmi.cz/

Počasí Olomouc - Slunečno.cz

Redakce Olomouc:

212 olomoucky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- olomoucky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Olomouc na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!