Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Nová tramvaj Škoda 52T
zkušebně vozí cestující

 K Šotodays se letos připojí
další dopravní podniky

 Budějovické trolejbusy 15Tr
definitivně dojezdily

 ČD Bus koupí stovku
zbrusu nových autobusů

Před kolizí zabrání systém i v tramvajích 39T

OSTRAVA - Antikolizní systém nainstalovaný do 39 tramvají Stadler se Dopravnímu podniku Ostrava osvědčil. Dopravce proto podepsal smlouvu o instalaci modernějšího systému do všech vozidel Škoda 39T.

Celkem tak bude antikolizní systém instalován již v 77 tramvajích, tedy v téměř 40 procentech vozového parku tramvají Dopravní podniku Ostrava...


Ilustrační foto (6. července 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

"Půjde o systém nové generace, který nabízí díky technologickému vývoji ještě přesnější detekci překážek. Rozdíl je například v tom, že nový systém bude rozšířený o takzvaný lidar. Asistenční systém pro řidiče pomocí kamery, radaru a navíc i lidaru dokáže identifikovat překážku na koleji před tramvají na vzdálenost až 80 metrů a až do maximální rychlosti tramvaje 80 km/h," řekl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys s tím, že systém nepřebírá stoprocentní zodpovědnost za řidiče, pohybuje se v rámci svých technických a fyzikálních limitů.

Systém ale jednoznačně přispívá ke zvýšení bezpečnosti cestujících, která je pro dopravní podnik klíčová. "Nynější antikolizní systém se v praxi osvědčil, a proto chceme bezpečnost dál posilovat," dodal Morys. Systém od firmy BOSCH Engineering GmbH vyjde na téměř 37 milionů korun. Instalace začne na podzim letošního roku do prvních dvou vozidel, pak bude následovat zkušební a ověřovací provoz. Po schválení proběhne montáž a zprovoznění do zbývajících 36 tramvají v termínu cca do září 2027.


Ilustrační foto (6. července 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Stejně jako u tramvají Stadler i v tomto případě bude systém ochrany fungovat ve třech krocích. Nejdříve řidiče na nebezpečí upozorní výstražná ikona na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec, pokud řidič včas nezareaguje, řídicí systém vozidla spustí brzdění. Dopravní podnik Ostrava dnes požaduje antikolizní systémy jako standardní vybavení u všech nově pořizovaných tramvají, kdežto v autobusovém provozu používá dopravní podnik asistenční systémy, které podporují práci řidičů, ale nezasahují do řízení vozidla.

Asistenční systém byl testován a je v provozu na čtyřech autobusech. Pomáhá předcházet zejména drobnějším kolizím. "Podobně jako u tramvají se tento systém stal standardním vybavením, které požaduje dopravce v rámci aktuálních a připravovaných výběrových zakázek na dodávky autobusů i trolejbusů," doplnila tisková mluvčí ostravského dopravního podniku Tereza Šnoblová s tím, že i zde dopravce aktivně sleduje technologický vývoj, aby byl nadále lídrem v rozvoji bezpečnosti dopravních systémů.


Ilustrační foto (6. července 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!