Na linky vyjíždí už jen nízkopodlažní autobusy
OSTRAVA - Na seznam měst, která zajišťují všechny autobusové spoje nízkopodlažními spoji, se nově zařadila také Ostrava. Po nedávném ukončení provozu vysokopodlažních Karos na linky už vyjíždí pouze nízkopodlažní autobusy.
Autobusový vozový park se tak přidal k trolejbusům, kde poslední vysokopodlažní trolejbusy typu 14Tr a 15Tr dojezdily zkraje roku 2018...
Jeden z nově dodaných Solarisů v zastávce Řecká (6. listopadu 2020, Filip Vlček)
"Moderní vozový park je jedním z našich dlouhodobých cílů a jsem rád, že jsme v tomto směru dosáhli dalšího významného milníku, a můžeme našim cestujícím stále nabízet větší komfort při každodenním cestování," řekl generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys. Stará vozidla nahradily nové osmnáctimetrové kloubové autobusy Solaris s pohonem na CNG, které si ihned našly své příznivce. Jsou nízkopodlažní, vybavené klimatizací v salónu pro cestující, USB konektory a samozřejmě Wi-Fi signálem.
Autobusová a trolejbusová část vozového parku Dopravního podniku Ostrava je již plně nízkopodlažní. Dopravní podnik Ostrava nyní čeká ještě přejímka několika desítek elektrobusů. "Na jaře příštího roku by tak Dopravní podnik Ostrava mohl být první dopravním podnikem v zemi, který z běžného provozu úplně vyřadí autobusy s naftovým pohonem," poznamenala tisková mluvčí dopravního podniku Karolína Hřivnáč Rycková.
Míjení nízkopodlažního Solarisu s dosluhující Karosou (22. května 2020, Filip Vlček)
Poslední cestující svezla Karosa B941 v pátek 6. listopadu a v sobotu 7. listopadu, kdy byl na linky číslo 44 a 48 nasazen autobus ev.č. 4285. "Rozloučení s tímto legendárním typem vozidla proběhlo kvůli platným vládním omezením na běžné lince. Autobus byl od pátku označen cedulí, na které se loučil s ostravským provozem," vysvětlila Rycková. Vůz bude nyní převeden do depozitáře historických vozidel.
Autobusy Karosa patřily podobně, jako v mnoha dalších českých městech, ke standardu a typickému obrázku městské dopravy devadesátých let. První takový autobus Dopravní podnik Ostrava zařadil v roce 1982. Od té doby se jich v autobusovém vozovém parku vystřídalo celkem 761 kusů, a to v různých modifikacích. Jednalo se o dvounápravové sólo vozy, třínápravové článkové vozy a to v městském i linkovém provedení a dále i několik autobusů s určením pro zájezdovou dopravu. Poslední autobus z této typové řady byl do Ostravy dodán v roce 2006.
Čtěte také...
- V Ostravě dojezdily poslední autobusy Karosa (vydáno 9. listopadu 2020)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Vysokopodlažní autobusy Karosa jsou v MHD minulostí (6. listopadu 2020, Filip Vlček)