Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

V Ostravě dojezdily poslední autobusy Karosa

OSTRAVA - Moravskoslezská metropole se skromně rozloučila s autobusy Karosa. Vysokopodlažní autobusy jsou tak v ostravské městské hromadné dopravě minulostí a všechny spoje jsou zajišťovány nízkopodlažními autobusy.

Právě Karosa B 941E.1962 evidenčního čísla 4285 z roku 2000, která se rozloučila s Ostravany, bude nyní sloužit jako historický kousek...


Pózování pro fotografy u smyčky Otakara Jeremiáše (6. listopadu 2020, Filip Vlček)

Uplynulý pátek a sobota patřil v Ostravě dopravním nadšencům, ale nejen jim. Dopravní podnik Ostrava v návaznosti na dodání zbrusu nových autobusů Solaris, se rozhodl vyřadit poslední vysokopodlažní autobusy Karosa a definitivně tak uzavřít jednu kapitolu historie. Proto na pátek 6. listopadu, ale především také na sobotu 7. listopadu připravil rozlučkové jízdy a na vybrané pravidelné spoje linek číslo 44 a 48 nasadil poslední kloubovou Karosu B941E ev.č. 4285.

Protože se informace velmi rychle šířila na sociálních sítích, neměla kloubová Karosa o cestující nouzi. Většinu cestujících tvořili dopravní nadšenci, kteří se tak s Karosou přišli rozloučit, nechyběli ale ani běžní cestující, kteří zaskočení velkou frekvencí fotografů o akci vůbec nevěděli. Pro takové cestující byly připraveny vylepené letáky v oknech vozu. Příjemným zpestřením na některých točnách bylo dokonce zobrazení textu 'Loučím se a odcházím do muzea...' na čelním panelu vozu.


Poslední spoj Karosy od třebovického Tesca (6. listopadu 2020, Filip Vlček)

Trnem v oku některým dopravním nadšencům byla velká cedule na čele autobusu, která sice zakrývala evidenční číslo vozu, ale zároveň stručně a jasně informovala i běžné cestující, že provoz vysokopodlažních Karos právě končí. Přitom taková cedule je při ukončení jedné typové řady tramvají, trolejbusů či autobusů zaběhnutým standardem Dopravního podniku Ostrava. Někteří přitom oponovali, že na běžné nafocení autobusů Karosa měli stěžovatelé několik desítek let. Cílem takových cedulí je naopak upozornit běžné cestující, že přišla nějaká změna ve složení vozového parku.

Zatímco v pátek autobus jezdil ráno na lince číslo 48 spojující Hrabovou s obratištěm Opavská a odpoledne na spojích linky číslo 44 spojujících obratiště Otakara Jeremiáše s obratištěm Řecká, v sobotu autobus pendloval pouze dopoledne na lince číslo 48. Příjezdem autobusu na obratiště Opavská v sobotu 7. listopadu ve 13.16 hodin definitivně skončil provoz autobusů Karosa v běžném provozu s cestujícími. Následovala symbolická výměna vozidel za nejnovější autobus Solaris a Karosa se vydala na poslední zátah do garáže.


Loučím se a odcházím do muzea, hlásí panel autobusu (6. listopadu 2020, Filip Vlček)

Autobusy Karosa patřily podobně, jako v mnoha dalších českých městech, ke standardu a typickému obrázku městské dopravy devadesátých let. První takový autobus Dopravní podnik Ostrava zařadil v roce 1982. Od té doby se jich v autobusovém vozovém parku vystřídalo celkem 761 kusů, a to v různých modifikacích. Jednalo se o dvounápravové sólo vozy, třínápravové článkové vozy a to v městském i linkovém provedení a dále i několik autobusů s určením pro zájezdovou dopravu. Poslední autobus z této typové řady byl do Ostravy dodán v roce 2006.

Právě nyní nastal čas generační výměny a na zasloužený odpočinek v depozitáři Sbírky historických vozidel Dopravního podniku Ostrava se chystá poslední z nich. "Tím je tento článkový autobus typu Karosa B 941E.1962 evidenčního čísla 4285, který byl dodán v roce 2000," podotkla tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Hřivnáč Rycková. Ve vozovém parku zůstávají ještě dva standardní autobusy Karosa B952, které slouží jako autoškoly.


Výjezd autobusu Karosa z obratiště Řecká (6. listopadu 2020, Filip Vlček)

V posledních dvou letech se Dopravní podnik Ostrava loučil hned s několika typy vozidel. V březnu roku 2018 se Ostrava rozloučila s legendárními vysokopodlažními trolejbusy typu 14Tr a 15Tr. Poslední kilometry absolvoval kloubový trolejbus 15Tr ev.č. 3511 v odpoledních hodinách tak, aby jej ve 14.24 hodin na obratišti Náměstí Republiky symbolicky nahradil nejmodernější parciální trolejbus 26Tr ev.č. 3736. Začátkem listopadu 2018 se pak díky dodávkám nových tramvají Stadler definitivně uzavřela kapitola provozu článkových tramvají typu K2

Čtěte také...
- Éra trolejbusů 14Tr a 15Tr v Ostravě skončila (vydáno 7. března 2018)
- Tramvaje K2 v ostravském provozu dojezdily (vydáno 5. listopadu 2018)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Zadní čelo autobusu Karosa na točně Otakara Jeremiáše (6. listopadu 2020, Filip Vlček)

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!