Ostravské trolejbusy 14Tr a 15Tr skončí na jaře
OSTRAVA - Zbrusu nové parciální trolejbusy postupně přibývají ve vozovně trolejbusů v Sokolské ulici v Ostravě. Díky tomu jsou stále jasnější termíny vyřazení starších trolejbusů typu 14Tr a 15Tr.
Podle nově potvrzených informací od dopravního podniku poslední hranaté trolejbusy vyjedou na přelomu března a dubna...
Jeden z trolejbusů typu 14Tr na Dnu otevřených dveří (9. září 2017, Ondra Kašpárek).
V ulicích Ostravy mohou cestující stále ještě potkat trolejbusy typu Škoda 14Tr a kloubové 15Tr. Dvanáctimetrové trolejbusy vyrobené v roce 1992 jezdí čtyři a mají evidenční čísla 3257 a dále 3259 až 3261. Společně s nimi jezdí ještě dva kloubové osmnáctimetrové trolejbusy vyrobené v letech 1991 a 1992, které mají evidenční čísla 3510 a 3511. Všechny vozy prošly během letní odstávky plánovanou menší opravou a revizí.
Protože ale v uplynulých týdnech do vozovny trolejbusů dorazily již tři zbrusu nové trolejbusy typu 26Tr, konec přesluhujících trolejbusů se blíží. "V lednu vyřadíme 3 trolejbusy typu 14Tr, v únoru pak poslední krátký trolejbus. Oba kloubové trolejbusy typu 15Tr odstavíme v březnu či dubnu," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolína Rycková.
Kloubový trolejbus u Mostu Miloše Sýkory (9. září 2017, Ondra Kašpárek).
Skalní příznivci škodováckých trolejbusů, která se jedno období dovážely z dnes již zaniklého závodu v Ostrově nad Ohří, tak mají poslední měsíce na to si vozy v pravidelném provozu vyfotografovat. Dopravní podnik je nejčastěji nasazuje na trolejbusové linky číslo 101, 102, 104, 107, 108 a 110, případně na noční linky.
Čtvrt století staré trolejbusy nahradí moderní nízkopodlažní vozy. Do vozovny do poloviny minulého týdne zatím dorazily první tři parciální trolejbusy typu 26Tr. Jde o vozy z dvanácti kusové dodávky za více než 160 milionů korun. Dodávka obsahuje dva kloubové trolejbusy 27Tr a desítku parciálních dvanáctimetrových trolejbusů. Díky nim pak Dopravní podnik Ostrava plánuje optimalizovat linkové vedení, parciální trolejbusy totiž dokážou jet část trasy bez trolejového vedení.
Příjezd jednoho z nových trolejbusů do vozovny (11. prosince 2017, DP Ostrava).