Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Budějovice od ledna zdraží
jízdné o polovinu

 Start nové dopravy
proběhl téměř bez problémů

 Ostravská vánoční tramvaj
znovu jezdí ulicemi města

Opavské TQM se pyšní novými Crosswayi

OPAVA - Cestující na regionálních linkách především v okolí Opavy mohou již několik týdnů narazit na zbrusu nové autobusy Iveco Crossway. Po letech nákupu autobusů SOR je to pro dopravce TQM novinka.

Autobusy si firma pořídila z vlastních a bankovních zdrojů bez dotace a jezdí na většině linek, které provozuje TQM...


Jeden z nových autobusů u opavského nádraží (18. prosince 2015, Filip Vlček).

TQM, dopravce zajišťující autobusovou dopravu v Moravskoslezském kraji, v loňském roce vyhlásil veřejnou zakázku na osm nových autobusů. "Zakázku vyhrál dodavatel KAR group, který je dodavatelem vozů Iveco. Podmínkou zakázky bylo mimo jiné dodávka typových vozů Low Entry. Zakázka se realizovala na 6 kusů vozů 10,8m a 2 ks vozů 12m," potvrdil Michal Scholz, ředitel osobní dopravy TQM. Autobusy byly financovány částečně z vlastních zdrojů a větší část je realizována formou bankovního úvěru. Na autobusy nebyly čerpány žádné evropské dotace.

Mimo to pak firma koncem roku zakoupila ještě devátý autobus určený pro delší trasy. "Toto auto nám dodavatel nabídl za atraktivní cenu ve výhodné výbavě, jelikož si jej nepřevzal původní objednatel ze západní Evropy," vysvětlil Scholz.


Nasazovány jsou mimo jiné i na linku 241 (18. prosince 2015, František Živnůstka).

Autobusy jsou vybaveny především klimatizací pro cestující, což je vnímáno jako standardní konfiguraci při objednávce. Dopravce na tepelnou pohodu pro cestující myslí nejen v létě, autobusy jsou proto vybaveny navíc na místech nízkopodlažní části konvertory topení. Takovou výbavu TQM nakupuje již od roku 2006.

"Dále jsme se u 2 autobusů 12m délky zaměřili na požadavek imobilních občanů a rodičů s kočárky, kdy jsme tyto vozy objednali s úpravou zajišťující bezpečnou přepravu 3 vozíčkářů a zároveň 1 kočárku. U autobusů s označením LE je také samozřejmostí řidičem ovládaná rampa pro vozíčkáře a snižování a zvedání výšky pérování pro ještě snadnější nástup cestujících," uvedl Scholz.


Autobusy reflektují na požadavky Moravskoslezského kraje (18. prosince 2015, Filip Vlček).

Požadavky Moravskoslezského kraje ve výběrových řízeních na poskytovatele služeb dopravy se sice společnosti TQM ještě netýkají, ale i přesto je zohledňuje. I proto jsou autobusy vybavené vnitřním informačním LCD monitorem zobrazujícím trasu, tarifní zóny a zastávky linky. V kabinách řidičů jsou vyhřívaná sedadla, klimatizace a novinkou jsou také lednice pro řidiče, ke kterým firma dospěla v důsledku loňských tropických letních měsíců.

Nové autobusy 10,8m jezdí na linkách 240, 241, 242, 243, 245, 247, 248, 251, 253, 255, 257, 260, 262 a 263, s dvanáctimetrovými autobusy se pak cestující setkají na linkách číslo 252, 253, 272, 275 a 075. "Všechny autobusy jsme nechali polepit již v designu, který je Moravskoslezským krajem požadován ve výběrových řízeních. Navíc jsme si sami navrhli podobu zadního kufru motoru, kde jsou zvýrazněny hlavní motivační symboly, či piktogramy znázorňující poskytované služby naší společnosti," podotkl Martin Scholz. Na obou bocích vozidel je také slogan, který má cestujícím jednoduše sdělit důvod využívání naších služeb.


Nástup cestujících u opavského východního nádraží (18. prosince 2015, František Živnůstka).

K řízení slouží poloautomatická převodovka ZF ASTronic nebo automatická ZF-Ecolife v případě vysokopodlažního auta a ve všech vozech je motor Tector, s výkonem 235 kW - 320 HP. Počet míst k sezení je u 10,8m verze 35 a k stání 39 a zároveň se zvětšenou platformou pro pohodlné umístění 1 vozíčku a 1 kočárku se zádržným systémem pro vozíčkáře, u 12m verze je to 37 a k stání 37 se zvětšenou platformou popsanou výše.

"Co se týče vysokopodlažního vozu, tak u něj jsme museli akceptovat již stanovenou výbavu a specifikaci, což nás ale nijak neodradilo, spíše naopak, protože na dálkové trasy je to specifikace potřebná," dodal ředitel. Vůz má plně automatickou převodovku ZF Ecolife, tempomat, kneeling, hydraulickou výsuvnou rampu pro vozíčkáře, elektronické řízení pérování, počet 45 sedadel se sklopnými opěradly a bezpečnostními pásy, kamerou na couvání, dvojitým zasklením všech oken, zesílené topení, klimatizace s topením. 


Pohled na zadní část autobusu Iveco s piktogramy (11. prosince 2015, TQM).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!