Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Do opravené haly vjely první autobusy

OPAVA - První autobusy opavského městského dopravního podniku vjely do opravené haly vozovny. Ta byla před rokem vážně poškozena po rozsáhlém požáru, který zdevastoval jak ji, tak i sedm trolejbusů.

Prvním autobusem, který svým vjezdem symbolicky zahájil provoz v nové moderní a bezpečené vozovně, byl Citelis ev.č. 148.


Nová hala vozovny je výrazně červená (9. prosince 2014).

Rekonstrukce celé haly vyšla dopravní podnik na 11,5 milionu korun a byla financována ze dvou zdrojů. "Jedna z prodeje bývalého areálu Rybářská a jednak z vlastních zdrojů, ve kterých musel dopravní podnik nalézt přes pět milionů korun," informoval tiskový mluvčí Městského dopravního podniku Opava Jaromír Šimánek.

Vozovna je uzpůsobena pro deponaci trolejbusů, autobusů včetně tech s pohonem na zemní plyn. Úterním zprovozněním tak došlo k odstranění posledních následků po zničujícím požáru, ke kterému došlo loni v říjnu.


Pásku slavnostně přestřihl primátor Opavy Martin Víteček (9. prosince 2014).

Nová hala je stavebně rozdělena na dvě samostatné části, kdy polovina slouží trolejbusům a druhá pouze autobusům. Tím se podařilo snížit náklady, neboť trolejové vedení už není v celé hale. Hala má celkem osm vjezdových a osm výjezdových vrat a celková deponovací kapacita je 24 trolejbusů a 24 autobusů.

Ušetřili za trolejové vedení

Oproti stavu před požárem je každá trolejová stopa uvnitř haly určena pro dvě řady trolejbusů. Tím mohl dopravní podnik také výrazně redukovat počet výhybek ve vozovně a 'měděná obloha' je tak jednodušší a přehlednější. "Trolejové vedení v hale instalovali naši technici ve vlastní režii, čímž jsme došlo k úspoře zhruba 2,5 milionů korun, dodal ředitel dopravního podniku Radek Filipczyk.


Prvním autobusem, který vjel do haly, byl Citelis ev.č. 148 (9. prosince 2014).

Zrekonstruovaná hala vozovny je nově vybavena nejmodernější protipožární technikou, v současné době se také dokončuje kamerový systém, na který budou dohlížet pracovníci vjezdové vrátnice. Autobusová část je pak vybavena odvětráváním zplodin z autobusů jak naftových, tak i těch s pohonem na zemní plyn.

Slavnostního zprovoznění haly, kterou symbolicky otevřel Citelis ev.š. 148, se kromě pracovníků dopravního podniku zúčastnili také zástupci investora, opavský primátor Martin Víteček nebo náměstek primátora pro dopravu Josef Stiborský.


Hala je nově rozdělena na trolejbusovou a autobusovou část (9. prosince 2014).

Hala vozovny má ale ještě jednu novinku oproti předchozímu stavu. Je totiž natřena výraznou červenou barvou.

"Na červené barvě nejsou jednak vidět běžné nečistoty, jako třeba na bílé. Dalším důvodem pak je, že červená je hlavní barvou našeho dopravního podniku. No a v neposlední řadě je dobře vidět," dodal s nadsázkou Jaromír Šimánek.


Poslední snímky haly bez jediného trolejbusu (9. prosince 2014).

Připomeňme, že halu opavké vozovny v Kylešovicích zpustošil požár 20. října loňského roku. Při něm bylo zničeno sedm trolejbusů, další vozy byly poškozené. Škoda byla vyčíslená na 48 milionů korun, na dalších 70 milionů vyšel nákup nových vozů.

Čtěte také...
- Halu, kterou zničil požár, dokončí v listopadu (vydáno 24. října 2014).
- Požár v opavské vozovně zničil 7 trolejbusů (vydáno 21. října 2013).
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Po akci musela média zpracovat pár rozhovorů... (9. prosince 2014).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!