Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Lávka pro pěší na Rajské
zahradě je kompletní

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

 Začala oprava nádražní
budovy v Pardubicích

Hradecké elektrobusy ujely již milion kilometrů

HRADEC KRÁLOVÉ - Přes milion ujetých kilometrů eviduje Dopravní podnik města Hradce Králové u elektrobusů. Tuto vzdálenost vozy ujely v podmínkách hradecké městské dopravě od zahájení provozu prvního vozu v roce 2013.

Kromě toho podnik provozuje také několik parciálních trolejbusů, které nasazuje především na linky číslo 1 do Kluk a 21 na Plachtu...


Jeden z nových elektrobusů při nájezdu Pod Strání (4. února 2019, František Živnůstka).

Zásluhu na překonání této pozoruhodné vzdálenosti má zejména na podzim loňského roku pořízená flotila 20 nových elektrobusů značky SOR NS 12 Electric. Vozy byly získány za pomocí dotací Evropské unie v celkové hodnotě zakázky 246 milionů kilometrů. Součástí tendru bylo i dodání rychlonabíjecích stanic na konečných zastávkách. Přepravní kapacita těchto vozů se třemi dveřmi je 100 cestujících, z nichž 35 má místo k sezení. První nákupy elektrobusů pro královéhradeckou městskou dopravu se odehrály v letech 2013 až 2016, kdy si dopravní podnik vozidla nejprve pronajal, a poté za výhodnějších podmínek odkoupil. Vždy se přitom jednalo o elektrobusy, které původně výrobci používali k testovacím účelům. 

První vůz typu SOR EBN 9,5 získal dopravce již v září 2013. Šlo v té době nejen o první elektrobus od SORu v této délkové kategorii, ale zároveň o první z vozů řady EBN, u něhož byl použit facelift předního a zadního čela dle návrhu Patrika Kotase. Druhý elektrobus dodala do Hradce Králové Škoda Electric. Šlo o Škodu 26 BB HE, jinak známější pod obchodním jménem Škoda Perun HE. Tento prototyp byl vyroben na podzim roku 2014 a sloužil k řadě předváděcích jízd výrobce, načež byl v říjnu 2014 pronajat dopravnímu podniku, který elektrobus zařadil do provozu a v prosinci 2015 jej za zůstatkovou hodnotu odkoupil.


Elektrobus SOR ev.č. 411 u hlavního nádraží (4. února 2019, František Živnůstka).

Třetí elektrobus se objevil v Hradci Králové v únoru 2015, přičemž se opět jednalo o vůz značky SOR, tentokrát však v prodloužené variantě SOR EBN 11. Znovu se jednalo o prototyp, který sloužil výrobci nejprve k prezentačním účelům. Stejně jako v předchozích případech si DP nejprve vůz pronajal a počátkem roku 2016 jej převzal do svého vlastnictví.

"Věříme, že bezproblémový provoz nových elektrobusů včetně zavedení dvou nových linek povede vedle zvýšení celkové spokojenosti současných cestujících i k dalšímu zvýšení jejich počtu oproti předešlým letům. Nové trolejbusové linky s čísly 4 a 21 rozšířily od 2. února síť hradecké městské hromadné dopravy, kdy obyvatelé části města Pod Strání mají další přímé spojení na hlavní nádraží a autobusový terminál, a druhá nová linka zajíždí na sídliště Plachta, kde doposud městská doprava své zastávky neměla," vysvětlil tiskový mluvčí Dopravního podniku města Hradce Králové František Meduna.


Parciální trolejbusy začaly jletos lezdit do lokality Plachta (4. února 2019, František Živnůstka).

Nákupem nových elektrobusů a trolejbusů v roce 2018 hradecký dopravní podnik dosáhl poměru, kdy polovina vozů jezdí na elektrickou energii. "Co se týká e-mobility českých městských dopravních podniků, jsme v současnosti ve své kategorii na špici. Náš dopravní podnik tak vlastní nejzelenější, tedy nejčistší, veřejnou dopravu v rámci celé České republiky," řekl Zdeněk Abraham, ředitel královéhradeckého dopravního podniku. Podíl dopravních prostředků se ustálil na plánované energetické bilanci padesát na padesát.

Dopravní podnik v Loňském roce na podzim zakoupil navíc devět parciálních trolejbusů značky Škoda 30Tr. Tato vozidla s celkovou obsaditelností 97 míst jsou v prostoru pro cestující klimatizovaná, s USB porty pro nabíjení, a disponují čtyřmi dveřmi. "Vozy jsou dále vybaveny systémem rekuperačního brzdění, které umožní přeměnit pohybovou energii trolejbusu zpět na elektrickou," doplnil Meduna s tím, že celková cena vozů činila 121 milionů korun.


S parciály se setkají cestující i na lince číslo 1 do Kluk (4. února 2019, František Živnůstka).

Královéhradecký kraj teď

zdroj: http://webcam.hkfree.org/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Hradec Králové - Slunečno.cz

Redakce Hradec Králové:

208 kralovehradecky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- kralovehradecky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!