Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 V Plzeňském kraji je flotila
RegioFoxů kompletní

 Kolínská MHD prošla
změnami, zůstává zdarma

 Na Masarykově nádraží
vznikají nová nástupiště

 Na Nové Dvory tramvaje
mohou vyjet za tři roky

Kvůli opravě Komína rozšíří vozovnu ve Slatině

BRNO - Brněnský dopravní podnik řeší havarijní stav trolejbusové vozovny Komín. Pro zajištění dostatečného zázemí pro trolejbusy tak plánuje rozšířit vozovnu ve Slatině a teprve poté řešit stav vozovny Komín. 

Nejreálnějším postupem je její úplná demolice a následná výstavba zcela nové vozovny. Ta by měla být zprovozněna přibližně do tří let...


Stávající malý areál vozovny Slatina (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

V souvislosti s havarijním stavem vozovny Komín předložil Dopravní podnik města Brna radním materiál, ve kterém popisuje návrh řešení nastalé situace. Tím je modernizace a rozšíření vozovny ve Slatině a následná výstavba nové vozovny v Komíně. "Dopravní podnik si nechal zpracovat odborné posouzení vhodnosti sanace stávající budovy komínské vozovny nebo postavení nové. Druhá možnost se jeví jako vhodnější. Aby však zůstal provoz trolejbusů zajištěn, nejdříve zmodernizujeme a rozšíříme areál vozovny ve Slatině. Až bude část pro trolejbusy ve Slatině hotová, dojde na stavbu nové vozovny v Komíně," podotkl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Problémy s technickým stavem vozovny se objevily letos v červnu, kdy bylo na základě nařízení statika zakázáno odstavování vozidel ve druhém patře vozovny. Dopravní podnik města Brna proto musel změnit systém odstavování trolejbusů v celém areálu komínské vozovny. Trolejbusy začaly být odstavovány na dvoře vozovny a část vozidel byla přesunuta do vozovny Husovice. Jakmile dojde k uzavření celé komínské vozovny, bude nutné trolejbusy přesunout do vozovny Slatina. 


Slatinská vozovny pomůže při rekonstrukci Komína (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Dopravní podnik již modernizaci a rozšíření vozovny ve Slatině připravuje. S realizací by se mohlo začít v příštím roce s tím, že se v první fázi bude zaměřovat na část vozovny pro trolejbusy. Náklady na rekonstrukci jsou 1,2 miliardy korun, z nichž 578 milionů převede město z projektu výstavby vratné smyčky v Pisárkách a 510 milionů korun by mohla činit dotace z Operačního programu Doprava 2021 - 2027. Město Brno by následně 116 milionů korun doplatilo ze svého rozpočtu, a to až v roce 2028, kdy bude projet finalizován.

Stávající vozovna Komín byla postupně stavěna v letech 1994 až 1997, zprovozněna byla v květnu téhož roku. Unikátní patrová konstrukce nabízí v dolním patře prostory pro denní a střední údržbu, horní podlaží pak zabírá odstavná plocha. V areálu vozovny je navíc mycí linka a zkušební trať pro zkoušení servisovaných trolejbusů. Nová vozovna v Komíně by měla vyrůst v letech 2026 až 2027. "Předpokládáme, že by se na financování podílelo město Brno, a to částkou 86 milionů Kč. Dále se bude dopravní podnik snažit o financování ze stejného operačního programu jako v předchozím případě," dodal Petr Kratochvíl.


Slatinskou vozovnu si zájemci prohlédli letos v červnu (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!