Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Historická vozidla MHD byla lákadlem do Brna

BRNO - Uplynulý víkend se nesl v duchu Dopravní nostalgie. Brněnský dopravní podnik totiž v centru města vystavil všechny typy tramvají, trolejbusů a autobusů a dveře otevřel veřejnosti i ve vozovně Slatina.

Program doplněný o jízdy historických vozidel včetně parní tramvaje či koňky na zvláštních linkách pokračoval následně také v neděli odpoledne...


Část vystavené kolony vozidel na náměstí (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Prakticky celý víkend 15. a 16. června se v Brně nesl ve znamení svátku nejen pro dopravní nadšence. V rámci festivalu Ignis Brunensiss se totiž konal další ročník Dopravní nostalgie. Tradiční akce začala v sobotu dopoledne, kdy na náměstí Svobody a v přilehlé Brandlově ulici byla vystavena historická vozidla. Tyto vozy následně vyjely na zvláštní linky. Dopravní podnik zde představil svojí početnou flotilu retro tramvají, trolejbusů a autobusů. V pečlivě vyrovnané koleně na náměstí zájemci našli například tramvaj 107 s vlečným vozem, tramvaj 4MT 134 s vlečným vozem, tramvaj T2, tramvaj K2, autobus Karosa ŠM11 či autobus Škoda 706 RTO. U zastávky Česká pak byly vystaveny historické trolejbusy, mezi kterými nechyběl ani trolejbus 15Tr.

Lahůdkou pak byly parní tramvaj Caroline nebo oblíbený vůz, který reprezentuje období koňské dráhy. Vozidla následně vyjela na okružní linky, některé vozy pak zajišťovaly provoz na speciálních linkách, které vyjížděly z vozovny Slatina. Dopravní podnik města Brna tuto vozovnu zpřístupnil od 12.00 do 17.00 hodin a návštěvníci si taky mohli prohlédnout nejen samotnou vozovnu, ale i technické zázemí autobusových dílen. Po dlouhé době pak bylo dokonce možné se podívat i do trolejbusové části vozovny. 


Míjení historických tramvají u hlavního nádraží (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

A protože do akce chtěl dopravní podnik zapojit jak autobusy s trolejbusy, tak i tramvaje, a protože tramvaje do Slatiny nejezdí, cesta návštěvníků do vozovny Slatina byla zpestřena přestupem na navazující retro autobusy v zastávce Životského. Tramvaje tedy jezdily z Náměstí Svobody přes Rašínovu, Benešovu a Křenovou do zastávky Životského, kde byl zajištěn přestup na autobusovou linku B, která jezdila z Životského přes Bělohorskou do vozovny Slatina. Tato linka společně s tou tramvajovou jezdila v intervalu 15 minut. 

Druhou alternativou, jak se dostat do slatinské vozovny, byla zvláštní linka A, která jezdila z Náměstí Svobody přes Cejl, Táborskou a Bělohorskou. Linka jezdila v intervalu 30 minut. Trolejbusy tentokrát nejezdily v tradiční trase k hlavnímu nádraží, ale z Vozovny Slatina pokračovaly přes Vlárskou, Olomouckou, Křenovou a Koliště do zastávky Česká. I tady byl zajištěn interval 15 minut. Na všech linkách platila zvláštní jízdenka buď pro jednotlivou jízdu za 80 korun, pro dvě jízdy za 150 korun a nebo zvýhodněná pro šest jízd za 350 korun. Jízdenka zahrnovala i přestup na Životského. 


Den otevřených dveří ve vozovně Slatina (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

V centru města pak kroužila legendární koňka se svojí jízdní dobou 75 minut. Na náměstí Svobody byl po oba dny Dopravním podnikem města Brna představen jeden z parciálních trolejbusů a elektrobus nově zařazený do služby Seniorbus. V neděli pak historické tramvaje jezdily na zvláštní lince na Mendlovo náměstí. Opět byla v provozu koňka z Náměstí Svobody přes Masarykovu, Benešovu a Rašínovu zpět na Náměstí Svobody, kde jízdenka vyšla na 300 korun. 

Na dvě stovky pak vyšla jednosměrná jízdenka parní tramvají z Náměstí Svobody přes Hybešovu a Václavskou na Mendlovo náměstí, zpáteční jízdenka byla o stovku dražší. A konečně ostatní historické elektrické tramvaje, které jezdily mezi Náměstím Republiky a Mendlovým náměstím, pendlovaly v intervalu 20 až 40 minut a jízdenka vyšla na stejnou cenu, jako v sobotu. V rámci nedělního provozu byly všechny uvedené linky v provozu přibližně od 13.00 do 17.20 hodin.


V areálu kromě autobusů byly vystavené i trolejbusy (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!