Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Oprava sesuvu u Žalhostic
vyjde na sto milionů

 Historická vozidla MHD byla
lákadlem do Brna

 Oslavy 125 let MHD v Plzni
navštívily tisíce lidí

 V Praze si premiéru odbyly
hybridní Urbanwaye

Brno spustí první linku s parciálními trolejbusy

BRNO - Dopravní podnik města Brna spustí pilotní projekt využití parciálních trolejbusů na běžné lince bez trolejového vedení. Sloučí trolejbusovou linku 30 a autobusovou 43 do jedné obsluhované parciálními trolejbusy.

Část trasy pojedou s využitím trolejového vedení a část na baterie. První cestující se na jedné sloučené lince svezou od 27. dubna...


Prezentační jízda parciálního trolejbusu do Soběšic (11. dubna 2024, DPMB/archiv)

"Parciální trolejbusy představují z hlediska ekologizace městské hromadné dopravy ideální řešení. Díky bateriovým zásobníkům energie dokážou jezdit i mimo trakční vedení. Tím se pro městskou hromadnou dopravu stávají flexibilním a ekologickým řešením. Na rozdíl od dieselových autobusů jsou zcela bezhlučné a bezemisní, a tím zvyšují kvalitu života ve městech. Jejich provozováním tak naplňujeme strategii města Brna v oblasti ekologizace dopravy," řekla Markéta Vaňková, primátorka města Brna.

Dopravní podnik provozuje třicet parciálních trolejbusů, které doposud využívali především při výlukách. "Tento pilotní projekt nám ukáže, zda a za jakých podmínek můžeme vozy nasazovat na běžné linky. Trasa z Bystrce na Sadovou a do Soběšic je z hlediska poměru cesty na trakčním vedení a mimo něj ideální. Během cesty z Bystrce se baterie nabijí, od Semilassa pak vozy budou pokračovat po trase současné linky 43 a využívat elektrickou energii z baterií. Interní testy nám ukázaly, že i přes kopcovitý terén v této oblasti bude po cestě do Soběšic a zpět do Králova Pole kapacita baterií ještě na dvaceti procentech, což pro jízdu i s rezervou stačí," upřesnil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.


Parciální trolejbusy zatím jezdívají při výlukách (17. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

"Sloučení linek 30 a 43 jednoznačně vítáme. Podstatné pro nás je, že frekvence spojů zůstane zachovaná. Projekt ale navíc přináší benefit, kdy obyvatelé oblasti Sadová budou mít možnost přepravy do centra městské části - tedy oblasti Slovanského náměstí - bez přestupu. Pohodlně tak mohou přestoupit na další linky městské hromadné dopravy, nakoupit nebo vyřídit své záležitosti na radnici," dodala pak Andrea Pazderová, starostka městské části Brno-Královo Pole.

Pro cestující se tedy pilotním projektem a datem 27. dubna nic nemění. Mimo špičku mají obě současné linky stejný interval mezi spoji, který zůstane zachován. Ve špičce má nyní linka 30 interval četnější než 43, do Soběšic tak bude zajíždět každý druhý spoj. Ostatní skončí v Králově Poli a pojedou zpět do Bystrce. Spoje do Soběšic však budou jezdit ve stejném intervalu jako nyní. Dopravní podnik plánuje do budoucna stejným způsobem obsluhovat i další části Brna. "Nabízí se oblast Slatiny, Černovické terasy a letiště, výhledově také linka 67. Spolu s vedením města Brna také nyní prověřujeme variantu rozdělení okružních linek 44 a 84, které by mohly být obsluhovány parciálními trolejbusy," nastínil Havránek.


Ryzí linka pro parciální trolejbusy v Brně zatím není (17. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.zeremevesmir.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!